NORD/LB NET to serwis bankowości internetowej, gwarantujący użytkownikom bezpieczeństwo, mobilność i szybkość obsługi. Dzięki automatyzacji często wykonywanych operacji oraz możliwości podglądu rachunków i autoryzacji zleceń z dowolnego miejsca, NORD/LB NET zapewnia klientom wygodę obsługi ich rachunków.
„Najważniejszymi wartościami, którymi NORD/LB Bank Polska kieruje się w relacjach z klientami są bezpieczeństwo transakcji finansowych, szybkość i mobilność działania oraz wygoda obsługi,”– powiedział Jarosław Dąbrowski, Prezes Zarządu Banku. „Tymi samymi wartościami kierowaliśmy się tworząc nowoczesny serwis Bankowości Internetowej – NORD/LB NET. Miło mi poinformować, że dziś oddajemy do rąk naszych klientów narzędzie nowoczesne, sprawdzone, a co najważniejsze – bezpieczne.” – dodał Dąbrowski.
Bezpieczeństwo serwisu NORD/LB NET gwarantują przede wszystkim nowoczesne technologie informatyczne, zapewniające skuteczną ochronę na płaszczyznach takich, jak komunikacja z bankiem, kontrola dostępu czy autoryzacja transakcji. W zakresie komunikacji z bankiem celem maksymalizacji bezpieczeństwa zastosowano m.in. szyfrowaną transmisję protokołem SSL 3.0 oraz symetryczne klucze o długości 1024 bitów. Pełną kontrolę dostępu zapewnia możliwość użycia wirtualnej klawiatury, natomiast rozbudowane schematy akceptacji w przypadku autoryzacji podpisem elektronicznym gwarantują bezpieczeństwo użytkowania systemu. Dodatkowo, użytkownicy NORD/LB NET mają możliwość przechowywania podpisu w repozytorium banku, co podnosi poziom bezpieczeństwa korzystania z systemu.
NORD/LB NET to również mobilność, czyli możliwość dostępu do rachunku o dowolnej porze i z dowolnego miejsca dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii opartej o Internet. Zdalna autoryzacja zleceń pozwala na zarządzanie finansami firmy w sposób płynny i niezależny od lokalizacji.
Dodatkową zaletą serwisu jest szybkość przepływu informacji oraz transakcji dokonywanych za jego pośrednictwem, przynoszące klientom wymierne korzyści finansowe. W odróżnieniu od standardowych sposobów wymiany informacji serwis NORD/LB NET pozwala na komunikację z bankiem 24x7x365.
Serwis bankowości internetowej NORD/LB NET, prócz standardowych funkcjonalności, takich jak szczegółowe informacje o rachunku czy możliwość dokonywania płatności krajowych i zagranicznych, umożliwia użytkownikowi korzystanie z szeregu dodatkowych usług, takich jak zlecenia niestandardowe, import płatności, eksport i wydruk wyciągów czy zlecenie otwarcia akredytywy.
Spośród obecnych już na rynku serwisów bankowości elektronicznej i internetowej NORD/LB NET wyróżniają następujące unikalne funkcje:
– wykorzystanie kursów negocjowanych przy realizacji płatności,
– elastyczne łącze (interface) do komunikacji z systemami finansowo-księgowymi, z wbudowanymi formatami do kilkudziesięciu systemów oferowanych na polskim rynku,
– możliwość ustanowienia uprawnień do sterowania poszczególnymi operacjami i rachunkami (np. dział księgowości nie ma dostępu do szczegółowych informacji na temat wypłacanych wynagrodzeń),
– możliwość składania wniosków o udzielenie gwarancji bankowej oraz otwarcia akredytywy.
„Uruchomienie bankowości internetowej przez NORD/LB Bank Polska ma strategiczne znaczenie i jest kolejnym krokiem na drodze do zbudowania specjalistycznego banku korporacyjnego dostarczającego polskim klientom nowoczesne rozwiązania produktowe i technologiczne, służące poprawie warunków prowadzenia biznesu. Wzmacnia to także naszą pozycję konkurencyjną na rynku.” – powiedział Jarosław Dąbrowski.
*****
NORD/LB Bank Polska
NORD/LB Bank Polska rozpoczął działalność wiosną 2002 roku. Jest częścią silnej międzynarodowej grupy bankowej Norddeutsche Landesbank Girozentrale. Grupa znajduje się w czołówce banków niemieckich i konsekwentnie realizuje strategię budowania wiodącej pozycji na rynkach krajów basenu Morza Bałtyckiego. NORD/LB Bank Polska działał w ramach sieci zbudowanej wokół Morza Bałtyckiego. Polska, będąca rynkiem o dużym potencjale wzrostu, funkcjonującym równocześnie w strukturach UE, jest dla Grupy NORD/LB krajem kluczowym.
Najważniejsze założenia strategii Banku na lata 2004-2007 wprowadzają Bank w nowy etap działalności. Bank chce pozostawać bankiem korporacyjnym wyspecjalizowanym w obsłudze dużych i średnich firm, obsługującym firmy średnie i duże, chce prowadzić aktywną politykę kredytową, a także oferować swoim klientom wysokiej jakości, nowoczesny i zindywidualizowany wachlarz specjalistycznych produktów finansowych i usług. Głównym celem NORD/LB Bank Polska jest dynamiczny rozwój biznesu, który pozwoli uplasować się, w ciągu pięciu następnych lat, w pierwszej dziesiątce polskich instytucji bankowych obsługujących klientów korporacyjnych.