Wyposażono go w ultranowoczesne rozwiązania informatyczne, np. wirtualnego, interaktywnego konsultanta. Całkowitą nowością są również sprzężone
z hestyjnym portalem odrębne serwisy poświęcone wybranym ubezpieczeniom Ergo Hestii. Elastyczność serwisu pozwala na wprowadzanie dalszych innowacji odpowiadających zmieniającym się potrzebom jego użytkowników.
Uruchamiając w 1996 roku swoją pierwszą stronę internetową, Ergo Hestia była pionierem na polskim rynku ubezpieczeniowym. Bardzo szybko poza publikacją najważniejszych informacji o firmie i jej ofercie serwis umożliwiał bardziej zaawansowane usługi, jak np. sprzedaż ubezpieczeń przez internet.
W 2001 roku serwis www.hestia.pl przeszedł pierwszą poważną modernizację. Rozwinięto jego zawartość oraz interaktywność. Ergo Hestia zdążyła już przyzwyczaić swoich klientów oraz agentów ubezpieczeniowych do tego, że wiele dokumentów (takich jak ogólne warunki ubezpieczeń czy przydatne formularze) oraz pomoc kalkulatorów i symulatorów jest dostępnych on-line.
Nowości na czasie
W związku nieustającym i bardzo szybkim rozwojem internetu kolejna przebudowa to nie tylko przystosowanie portalu Ergo Hestii do wysokich oczekiwań internautów, ale też zastosowanie wyprzedzających je najbardziej nowoczesnych rozwiązań, dotąd rzadko spotykanych w Polsce. Przyjęty model nawigacji pozwala na wygodne dotarcie do kolejnych podstron i coraz bardziej szczegółowych informacji bez konieczności wielokrotnych powrotów do strony głównej. Menu jest przez cały czas dostępne z boku ekranu.
Już na stronie głównej zgrupowane w jednym miejscu zostały wszystkie tematy dotyczące bezpośrednio obsługi klientów. Bez problemu znaleźć można np. stronę internetową konkretnego agenta wyłącznego Ergo Hestii, albo – poprzez specjalną wyszukiwarkę – punkt obsługi klienta zlokalizowany w wybranym miejscu kraju.
Najlepszy serwis likwidacyjny
Jesienią 2004 roku Ergo Hestia oddała do dyspozycji swoich klientów unikatowy system likwidacji szkód, co również znalazło odbicie w internecie. Na www.hestia.pl zamieszczony został obszerny Poradnik Poszkodowanego, który krok po kroku prowadzi przez kolejne etapy tzw. procesu likwidacji szkód. Dzięki opcji drukowania treści portalu każdy może – np. przed wyjazdem w podróż – wydrukować i zabrać z sobą materiały pomocne w razie wystąpienia nieszczęśliwego zdarzenia. Dla wszystkich, których proces likwidacji szkody już trwa, Ergo Hestia udostępniła formularze, druki oraz wskazówki, co należy robić w określonych sytuacjach.
Porozmawiaj z… Hubertem
Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do rozmów na czacie lub w komunikatorach, może „porozmawiać”
z wirtualnym doradcą Ergo Hestii. Na www.hestia.pl Huberta spotkać można przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Rozwiązanie to oparto na nowoczesnej technologii, obecnie stosunkowo rzadko spotykanej
w Polsce, o nazwie Lingubot. Wirtualny doradca ma zdolność uczenia się – tzn. podczas każdej rozmowy, każdego dnia, nabywa on umiejętności odpowiadania na nowe pytania. Pierwszą specjalnością Huberta jest doradztwo w zakresie likwidacji szkód. W przypadku, gdyby nie był w stanie rozwiązać postawionego problemu, może przekierować pytającego do działającej również non-stop Hestii Kontakt. Sukcesywnie Hubert przejdzie wiele szkoleń, tak by docelowo móc szczegółowo informować o ofercie Ergo Hestii, ciekawostkach, czy nawet – prognozie pogody. Ale już dzisiaj pozwoli internautom zobaczyć na żywo widok na Zatokę Gdańską – Hubert pracuje w centrali Ergo Hestii w Sopocie.
Nie tylko www.hestia.pl
Ergo Hestia uruchamia również odrębne serwisy www w całości poświęcone wybranym ubezpieczeniom Trzy pierwsze z nich są związane z nową linią produktową dla klientów indywidualnych, wprowadzoną
na rynek w październiku 2004 r. Tworzą ją trzy pakiety ubezpieczeniowe:
Hestia 1 – najprostszy pakiet ubezpieczeń. Adres: www.hestia1.pl.
Hestia 7 – najbardziej rodzinne ubezpieczenie. Adres: www.hestia7.pl.
Hestia 77 – najbardziej dopasowane ubezpieczenie. Adres: www.hestia77.pl.
Serwisy produktowe funkcjonują autonomicznie. Zawierają szczegółowe informacje o pakietach, umożliwiają kontakt z agentem, czy wyrażenie własnej opinii w głosowaniu on-line.
Kolejny, piąty już w Grupie Ergo Hestia odrębny serwis internetowy to portal Klubu 777.
Jest on dedykowany wybranym klientom, zaproszonym do członkostwa w Klubie. Mają oni dostęp do ofert specjalnych partnerów Ergo Hestii, promocji ubezpieczeniowych oraz wielu ciekawych informacji.
Na stronie głównej www.hestia.pl znajdują się informacje na temat zasad przystąpienia do Klubu 777.
Słowo o technice
Przyjęta w nowym serwisie www.hestia.pl konfiguracja systemu pozwala na stabilną i wydajną pracę wielu jego użytkowników – klientów, pracowników i współpracowników. Gwarantuje jednocześnie odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Wykorzystano zaawansowaną technologię tworzenia systemów internetowych Java Servlets. Poszczególne moduły systemu zostały zbudowane na bazie platformy aplikacyjnej Sezam, która stanowi autorskie rozwiązanie firmy ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe. Zgodność ze standardami J2EE (Java 2 Enterprise Edition) pozwala na osadzenie systemu na wielu różnych serwerach – komercyjnych oraz typu open source. Obecnie jest on umieszczony na serwerze aplikacji Tomcat współpracującym z serwerem WWW Apache. Jako motor bazy zastosowano bazę danych Oracle. Wszystko to zapewnia dużą elastyczność systemu, która z kolei pozwala na łatwe
i szybkie dostosowanie go do zmieniających się potrzeb.