PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRCentrum Medyczne LIM – dobry 2004, obiecujące prognozy na 2005

Centrum Medyczne LIM – dobry 2004, obiecujące prognozy na 2005

Marketing i PR 14.01.2005 (10:30)

Przemyślany wzrost

Rok 2004 okazał się bardzo udany dla Centrum Medycznego LIM, oferującego abonamentowe usługi medyczne na terenie całego kraju. Firma zanotowała w tym okresie przychód w wysokości ponad 60 mln zł. To wynik o ponad 15 proc. lepszy niż w roku 2003, kiedy to obroty wyniosły około 52 mln zł. Wzrost ten był możliwy, między innymi, dzięki długoterminowej strategii spółki, polegającej na utrzymaniu wysokiego standardu medycznego i organizacyjnego. Wskutek dyscypliny kosztów, przede wszystkim w strukturach administracyjnych CM LIM, firma polepszyła również rentowność netto do ponad 5 proc. w stosunku do przychodów.

Usługi wiodące

Około 75 proc. obrotów Centrum Medycznego LIM generują klienci korporacyjni, których spółka liczy ponad 700 (ponad 70 tys. pacjentów). Są nimi głównie firmy z takich branż, jak: bankowa, usługowa, farmaceutyczna, produkcyjna i nowoczesnych technologii. Pozostałą grupę stanowią klienci indywidualni. CM LIM skupia ich blisko 130 tys. Liczba klientów indywidualnych i korporacyjnych wciąż rośnie. Spółka zakłada, że do końca 2005 r. zwiększy się ona o co najmniej 10 – 15 proc.

Najpopularniejszą formą korzystania z oferty placówek Centrum są świadczenia, związane z medycyną pracy, choć i tu następują pewne zmiany.

„Na wzrost wyników finansowych wpływ mają również dodatkowe usługi medyczne, nabywane przez pracodawców dla swojego personelu. Oferując pakiety zdrowotne pracownikom dążą oni m.in. do zmniejszenia absencji chorobowej poprzez uczestnictwo pracowników w akcjach profilaktycznych, pragną też tworzyć dodatkowe narzędzia motywujące w zarządzaniu personelem” – mówi Iwona Łaszcz, prezes zarządu Centrum Medycznego LIM. „Przyrost liczby klientów indywidualnych to natomiast wynik, między innymi, prowadzonych na szeroką skalę akcji profilaktycznych, skierowanych do tej właśnie grupy odbiorców oraz realizowanej przez nas kampanii reklamowej, popularyzującej tę formę korzystania z usług niepublicznej służby zdrowia.”

Rozwój rynku

Zdaniem przedstawicieli Centrum Medycznego LIM, rok 2004 był generalnie dobrym okresem dla branży abonamentowych usług medycznych. Wartość sektora szacowana jest na około 500 – 600 mln zł rocznie. Według szacunków spółki wzrost rynku w 2003 i 2004 r. wyniósł około 10 – 15 proc. Jeśli tylko utrzyma się wśród przedsiębiorców tendencja do zakupu usług medycznych dla pracowników, to istnieje duża szansa na znaczny rozwój tego rynku. Wówczas firmy z sektora abonamentowych usług medycznych będą miały możliwość ekspansji terytorialnej poprzez przejęcia lub tworzenie własnych placówek i tym samym zdobywanie rynku, być może również europejskiego.

Plany i inwestycje

W pierwszym kwartale 2005 r. spółka planuje otwarcie w pełni wyposażonych przychodni w Poznaniu i Wrocławiu. Wartość tej inwestycji szacowana jest na ponad 2 mln zł. W ciągu roku oddane zostaną do użytku dodatkowe powierzchnie w Warszawie. Ma ruszyć też nowa inwestycja w jednym z kolejnych miast w Polsce. Centrum Medyczne LIM zamierza kontynuować w tym roku proces informatyzacji firmy, m.in. poprzez ucyfrowienie badań obrazowych i integrację informatyczną z kluczowymi placówkami współpracującymi w kraju. Rozszerzana będzie oferta dla klientów indywidualnych (opcjonalna w stosunku do obecnie istniejącej złotej karty VIP) oraz dla klientów zagranicznych. W dalszym ciągu spółka ma zamiar rozwijać współpracę z towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Zarząd firmy chce inwestować również w nowy sprzęt specjalistyczny RTG. Zakup zestawu firmy FUJI pozwoli na ucyfrowienie klasycznej radiologii. Planuje też nabyć nowe aparaty USG firmy General Electric: LOGIQ 7 i VOLUSON 730 PRO, stworzyć cztery stanowiska stomatologiczne Unity firmy Castellini, zakupić tomograf komputerowy oraz nuklearny rezonans magnetyczny.

Tegoroczne prognozy

W 2005 r. spółka planuje osiągnąć przychód w wysokości 70 mln zł oraz wygenerować zysk netto na poziomie ponad 6 proc. w stosunku do wielkości przychodów. Centrum wciąż inwestuje w swój rozwój, co ma niewątpliwy wpływ na zyskowność.

„Rok 2005 może przynieść znaczące zmiany na polskim rynku usług medycznych. Mam tu na myśli na przykład wejście poważnego gracza z Unii Europejskiej, nowych towarzystw ubezpieczeniowych lub też wprowadzenie ciekawych produktów ubezpieczeniowych w zakresie opieki medycznej, w ramach działających już, międzynarodowych instytucji finansowych. Z pewnością wyzwaniem na ten rok będzie określenie klarownej i trafnej strategii dalszego działania. Te firmy z naszego sektora, które taką strategię opracują i konsekwentnie będą ją wdrażać, poradzą sobie na rynku” – wyjaśnia Iwona Łaszcz.

2005-01-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?
12.12.2025 (05:43) – informacja prasowa

Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?

Sprzeniewierzenie aktywów to najczęstszy rodzaj oszustwa korporacyjnego – stanowi ponad 50 proc. wszystkich …

a 0 PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight
12.12.2025 (05:41) – informacja prasowa

PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight

PKO Leasing wzmacnia segment usług związanych z finansowaniem transformacji energetycznej klientów, nawiązując …

a 0 Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia
12.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia

Liczba ubezpieczonych na życie wzrosła o 21%, a z polis zdrowotnych korzysta kilkanaście procent więcej. Za realną …

a 0 Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele
12.12.2025 (05:37) – informacja prasowa

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele

Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci. Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania …

a 0 CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay
12.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay

Multiagencja CUK Ubezpieczenia dzięki współpracy z LM PAY S.A., wdrożyła nowy model finansowania: CUK Flex Pay, …

a 0 PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł
12.12.2025 (05:32) – informacja prasowa

PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł

PKO Bank Polski jest współorganizatorem emisji obligacji korporacyjnych o wartości 1,6 mld zł dla KGHM Polska …

PRNews.pl

Zobacz również

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców