“Badania Megapanel PBI/Gemius to duża zmiana jakościowa w badaniu polskiego internetu. Pierwszy raz mamy doczynienia z tak precyzyjnym pomiarem popularności polskich stron www. Wewnętrzne statystyki oglądalności, które wykonujemy na własny użytek, pokazują, że w następnych miesiącach osiągniemy szybki wzrost, co znajdzie również odbicie w kolejnych publikacjach badań Megapanel (za listopad, grudzień). Oczekujemy, że teraz będziemy zmniejszać dystans między o2.pl a pierwszą trójką” – mówi Michał Brański dyrektor wydawniczy i działu sprzedaży reklam.
Powodem stałego wzrostu popularności o2.pl są ostatnie zmiany w redakcji portalu, czyli wprowadzenie typowych dla serwisów newsowych, krótkich form dziennikarskich, informacji z PAP oraz materiałów opiniotwórczych oraz ciągle rozwijane usługi: Komunikator Tlen.pl, TlenDostęp oraz najnowsza – Tlenofon, czyli pierwsza w Polsce telefonia internetowa. Ponadto portal o2.pl, oferuje jako jedyny bezwarunkowo 1 GB w darmowej poczcie elektronicznej.
o2.pl w ubiegłym roku otrzymała trzy prestiżowe nagrody. Została uznana „Internetową Firmą Roku 2004” przez redakcję Internet Standard, otrzymała tytuł „Przedsiębiorcy Roku 2004” w kategorii Nowy Biznes Ernst &Young, jak również została laureatem nagrody „Indywidualność Rynku – Merkury 2004”.
Polskie Badania Internetu oraz Gemius SA stworzyły unikalne narzędzie, które pozwala precyzyjnie oceniać rzeczywistą aktywność internautów. Badanie obejmuje swoim zasięgiem wszystkie portale ogólnotematyczne, tematyczne, serwisy i witryny, jest akceptowane przez liczące się instytucje związane z rynkiem internetowym w naszym kraju. Metodologia badań umożliwia porównanie wszystkich graczy rynku internetowego wg tych samych kryteriów.