Najwięcej uznania czytelników „Auto ŚWIATA”, wśród nowości, które pojawiły się na rynku w 2003 roku zyskał Citroën C4.
– Czytelnicy Auto ŚWIAT docenili bardzo atrakcyjną stylistykę tego modelu oraz wiele innowacji technicznych, które wprowadził producent. Poza tym w porównaniu z konkurentami Citroën C4 oferowany jest w przystępnej cenie i z bogatym wyposażeniem standardowym – mówi Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny Auto ŚWIAT.
Podczas gali został również rozstrzygnięty wspólny konkurs „Auto ŚWIATA” i PZU „Najbezpieczniejszy Samochód Roku”. Tytuł głosami Czytelników zdobyło Audi A6. Sponsorami Balu i konkursów byli: PZU SA, Polska Telefonia Cyfrowa operator sieci Era, Toyota Motor Poland. Patronat medialny objęła Telewizja Polsat SA.
Plebiscyt „Auto nr 1 w Polsce” jest polską edycją konkursu „Auto 1 of Europe”. W latach ubiegłych w finale znajdowało się siedem samochodów, które wygrały lokalne konkursy w poszczególnych krajach. W tym roku czytelnicy pism grupy „Auto Bild” w 21 krajach wybrali 10 finalistów: Audi A6, BMW X3, Ford Focus, Mercedes SLK, Citroën C4, BMW serii 6, Opel Astra, Skoda Octavia, Pugeot 407 i BMW serii 1.
Tytuł „Auto 1 of Europe” przyznaje międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą znani kierowcy wyścigowi i rajdowi, technicy samochodowi oraz redaktorzy naczelni pism motoryzacyjnych w 21 krajach. Finałowa dziesiątka aut poddana zostanie wszechstronnym testom na torze Pirelli koło Mediolanu. Ogłoszenie wyników finału konkursu „Auto 1 of Europe” nastąpi 2 marca na międzynarodowej gali podczas salonu samochodowego w Genewie.