Przedsięwzięciu towarzyszy kampania reklamowa oraz działania PR, które prowadzi Agencja Sparrow. Pomysłodawcą akcji jest dziennikarz telewizji publicznej Tomasz Kammel.
Od listopada 2004 roku w telewizji publicznej emitowane są dwa 35 – sekundowe spoty pokazujące w symboliczny sposób konsekwencje wypadków z udziałem dzieci. Drugi etap akcji – kampania billboardowa – rozpocznie się w lutym 2005 roku, w okresie ferii zimowych, które zawsze wiążą się ze wzmożonym ruchem i z ciężkimi warunkami na drodze. Na trasach wylotowych z większych miast Polski umieszczonych zostanie 200 billboardów AMS i 20 billboardów JetLine z plakatami zawierającymi przesłanie akcji. Dodatkowo reklamy te ukażą się na łamach Gazety Wyborczej oraz jej dodatków Metro i Wysokie Obroty oraz miesięcznikach Trucker (magazyn motoryzacyjny) i Jedź Bezpiecznie.
Celem akcji jest zwiększenie wrażliwości użytkowników dróg na podstawowe zasady bezpieczeństwa, których nieprzestrzeganie naraża pieszych – zwłaszcza dzieci na poważne konsekwencje utraty zdrowia czy nawet życia.
Współorganizatorem kampanii jest Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci, organizacja humanitarna, powołana do niesienia pomocy ofiarom wypadków, a w szczególności dzieciom. Stowarzyszenie, oprócz akcji Zwolnij. Szkoda Życia realizuje takie projekty jak Akademia Misia Ratownika czy Dom Misia Ratownika.