W przypadku pomyślnie zakończonych testów platforma mPay zostanie komercyjnie udostępniona zarówno użytkownikom portalu Onet.pl, jak i partnerom portalu, skupionym w prowadzonym przez niego pasażu internetowym.
Spółka mPay zdecydowała się na testowe wdrożenie w portalu Onet.pl ze względu na szeroki zakres oferowanych przez niego produktów i usług, które pozwolą na dokładną ocenę funkcjonalności platformy płatniczej. Dla portalu Onet.pl współpraca z mPay to okazja do wdrożenia nowego instrumentu płatniczego, uzupełniającego dotychczasowe rozwiązania i stwarzającego całkowicie nowe możliwości świadczenia usług. Jest to również możliwość zaoferowania użytkownikom prostego, bezpiecznego i wygodnego narzędzia do rozliczania transakcji za pomocą telefonu komórkowego.
mPay S.A.
Spółka mPay S.A. powołana została w 2003 roku w celu budowy krajowego systemu płatności mobilnych. Firma opracowała nowatorską i unikatową w skali światowej platformę rozliczeniową. Propozycję współpracy przy tworzeniu krajowego centrum rozliczeniowego płatności mobilnych spółka złożyła m.in. krajowym operatorom telefonii komórkowej oraz działającym na polskim rynku bankom. Jednocześnie spółka postanowiła wspólnie z partnerami przystąpić do pilotażowego wdrożenia usługi, które powinno zakończyć się w pierwszym półroczu 2005 roku. Platforma mPay uruchomiona zostanie zarówno w zakresie rozliczania transakcji internetowych, jak również klasycznych transakcji płatniczych: sprzedaż biletów, opłaty parkingowe, zakupy w sklepach oraz płacenie rachunków. Partnerami technologicznymi spółki są m.in. Oracle Polska oraz Sun Microsystems Poland.
Onet.pl
Portal Onet.pl powstał w czerwcu 1996 roku. W połowie 2001 roku Onet.pl stał się częścią medialnej Grupy ITI, skupiającej oprócz portalu Onet.pl między innymi stacje telewizyjne TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Meteo, największą w Polsce sieć kin wieloekranowych Multikino, oficynę wydawniczą Pascal.
Onet.pl to najchętniej i najczęściej odwiedzany portal internetowy w Polsce. Od końca 1999 roku, kiedy pojawiły się pierwsze, niezależne badania rynku, Onet.pl utrzymuje pozycję lidera wyprzedzając Wirtualną Polskę (Grupa Kapitałowa TPSA) oraz Interię.
Onet.pl jest pionierem dywersyfikacji przychodów wśród polskich portali. W roku 2001 wprowadził pierwszy płatny serwis treściowy o dużym zasięgu (Big Brother II), w roku 2002 uruchomił, wraz z partnerem telekomunikacyjnym Energis Polska, pierwszy niezależny numer dostępowy do Internetu – OnetKonekt.
Od 2000 roku Onet.pl jest nieprzerwanie niekwestionowanym liderem na rynku reklamy internetowej, z udziałem w przychodach przekraczających 40% wartości rynku. W styczniu 2003 roku Onet.pl przekroczył barierę miliarda odsłon miesięcznie. Portal osiąga także rekordowe wyniki w badaniu znajomości marki, według danych za II kwartał 2004 roku, 97 procent polskich Internautów zna Onet.pl (tzw. wskaźnik znajomości wspomaganej marki).