Gartner dokonał oceny dostawców na podstawie stopnia w jakim ich oferta spełnia dwa podstawowe kryteria: spójność i kompletność wizji rozwoju rozwiązania oraz zdolność do jej realizacji. W kwadrancie liderów znalazły się firmy sprzedające kompletne pakiety rozwiązań służących do ujednoliconej komunikacji, które odpowiadają w szerokim zakresie wymogom rynku. Dostawcy ci zdefiniowani jakie mają plany migracji i przy zastosowaniu jakich produktów w 5 podstawowych grupach na jakie dzieli się komunikację ujednoliconą: systemy wiadomości głosowych i ujednoliconych; obsługa połączeń na żywo; email; telekonferencje i współpraca w sieci z wykorzystaniem głosu, Internetu i wideo; oraz komunikatory internetowe.
„Technologie ujednoliconej komunikacji mają potencjał, aby w znacznym stopniu usprawnić metody, które poszczególnym osobom, grupom i firmom służą do interakcji i działania” – powiedział Bern Elliot wiceprezes Gartner Group cytowany w raporcie. „Technologia ta i związane z nią aplikacje bardzo dojrzały w ciągu ostatniego roku i kiedy są właściwe zastosowane, mogą zaoferować firmom wymierną wartość dodaną”.
Platforma Alcatela to pierwsze rozwiązanie systemu ujednoliconej komunikacji wykorzystujące otwarte standardy takie, jak: XML/SOAP, SIP czy VXML. Zestaw aplikacji może być w pełni zintegrowany z portalami usług internetowych dla firm, takimi jak: IBM WebSphere, Microsoft Share point, systemami do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i do zarządzania zasobami firmy (ERP). Zastosowanie otwartych standardów znacznie upraszcza integrację aplikacji z już istniejącymi rozwiązaniami IT, minimalizując wydatki inwestycyjne
i skracając czas implementacji.
• My Messaging jest aplikacją do ujednoliconego przesyłania wiadomości, opartą na języku VXML i służącą do komunikacji realizowanej nie w czasie rzeczywistym. Oferuje jedną multimedialną skrzynkę dla poczty głosowej, emaili i faksów. Dzięki funkcji przekształcania tekstu na mowę (Text-to-Speech – TTS) użytkownik może uzyskać dostęp do poczty elektronicznej za pomocą telefonu; może także wydać głosowe polecenie wydrukowania lub wysłania emaila bądź faksu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie filtrami powiadamiania.
• My Phone jest narzędziem do komunikacji w czasie rzeczywistym, opartym na standardach XML i SOAP. Zapewnia pracownikowi dysponującego standardowym telefonem dostęp do pełnego zestawu funkcji oferowanych w bardziej zaawansowanych terminalach biznesowych np. wybór rozmówcy za pomocą jednego kliknięcia, jednolite usługi katalogowe czy rejestr połączeń.
• My Assistant jest aplikacją automatycznie wyszukującą użytkownika i kierującą do niego połączenia z uwzględnieniem praw dostępu (find-me-follow-me). Pozwala zdefiniować, kto, kiedy i gdzie może się z nami kontaktować, a mniej ważne połączenia kieruje do skrzynki poczty głosowej. Narzędzie to monitoruje i inteligentnie kieruje połączenia na podstawie identyfikatora użytkownika i pory dnia. Reguły te można ustalać w biurze lub poza nim przy wykorzystaniu dostępu do Internetu lub dowolnego urządzenia przenośnego obsługującego wybieranie tonowe.
• My Teamwork – narzędzie przeznaczone do wymiany wiedzy i współpracy w grupie z wykorzystaniem telekonferencji realizującej transmisję głosu i danych. Inicjowana z poziomu łatwego w obsłudze interfejsu internetowego, umożliwia wymianę informacji głosowych, danych i współdzielenie aplikacji – w trybie na żądanie lub według wcześniej ustalonego harmonogramu. My Teamwork będzie dostępny w następnych wersjach pakietu.
* Prawa autorskie do Magicznego Kwadrantu należą do firmy Gartner, a jego wykorzystanie wymaga uzyskania odpowiedniej zgody. Magiczny Kwadrant przedstawia graficzną reprezentację rynku w danym momencie i określonym czasie. Obrazuje analizę Gartnera w jaki sposób określeni dostawcy są oceniani według kryteriów przyjętych dla danego rynku, które zostały zdefiniowane przez agencję. Gartner nie udziela poparcia żadnemu dostawcy, produktowi lub usłudze przedstawionej w Magicznym Kwadrancie, oraz nie zaleca wybierania wyłącznie firm z segmentu Leaders (Liderzy). Magiczny Kwadrant pełni wyłącznie rolę narzędzia badawczego i nie jest z założenia poradnikiem sugerującym dalsze działania. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych, przydatności niniejszych wyników do określonego celu.