Niekwestionowany lider wśród producentów kaszy i główny dostawca ryżu firma CENOS zakończyła w marcu 2005 drugą kampanię reklamową swoich produktów. Akcja ta zakończyła się ogromnym sukcesem firmy oraz znaczącym wzrostem popularności kaszy i ryżu CENOS wśród konsumentów potwierdzonym przez agencje badawcze TNS OBOP i PBS.
Pierwsza akcja promocyjna CENOS była przeprowadzana wiosną ubiegłego roku. Gdy okazało się, że działania reklamowe przynoszą zamierzone efekty podjęto decyzję o kontynuacji działań promocyjnych w 2005 roku. Tegoroczna kampania została zaplanowana z większym rozmachem niż poprzednia. Jej hasło przewodnie brzmiało: „Odkryj kaszę na nowo”. Spot reklamowy nawiązywał do poprzedniej reklamy telewizyjnej i był emitowany od 28 stycznia do 6 marca 2005 w następujących kanałach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TVN, TVN Siedem.
Nowością była kampania prasowa obejmująca najpoczytniejsze pisma kobiece i kulinarne jak: Kuchnia, Naj, Claudia, Przyjaciółka, Z życia wzięte, Lubię Gotować, Moje Gotowanie, Poradnik Domowy oraz Tina. Informacje i ogłoszenia publikowane były również w prasie branżowej (Detal Dzisiaj, Poradnik Handlowca, Wiadomości Handlowe, Supermarket News, Handel). Informacje prasowe ukazują się jeszcze w gazetach i to zarówno w prasie handlowej jak i konsumenckiej.
Po zakończeniu emisji spotu reklamowego, który według respondentek zachęcał do zakupu kaszy i ryżu CENOS, przeprowadzono badania potwierdzające znajomość marki CENOS wśród konsumentów. Badania zlecono Pracowni Badań Społecznych z Sopotu oraz TNS OBOP, a przeprowadzone zostały na początku marca. Niekwestionowanym liderem tych badań został CENOS. Także spot reklamowy CENOS był postrzegany przez grupę docelową jako ciekawy i wyrazisty.
– „Wyniki mówią same za siebie, kasza CENOS została odkryta na nowo! Umocniliśmy swoją pozycję lidera na rynku wśród producentów kasz. Wiemy już na pewno, że warto było inwestować w kolejną kampanię promocyjną – twierdzi Przemysław Pajcz, Dyrektor Handlowy w firmie CENOS. Nasza kampania sprawiła, że CENOS stał się najbardziej rozpoznawalną marką kaszy na rynku. Zyskał na tym również ryż CENOS. Także w tej kategorii odnotowaliśmy większa rozpoznawalność marki. Są to dla nas niezwykle dobre wiadomości. Już teraz planujemy kolejne działania promocyjne oraz akcje sprzedażowe. Szczegółów na razie jednak nie będziemy zdradzać. Cieszy nas, że klienci wybierają CENOS, oznacza to, że doceniają nasze produkty.”