Planowany średni dzienny nakład ogólnopolskiego wydania „Metra” w zasięgu 19 miast wyniesie 502 000 egzemplarzy, a w piątek 820 000 egzemplarzy. (dane wydawcy).
Ogólnopolskie wydanie „Metra” obejmie łącznie: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Radom, Rzeszów, Toruń, Trójmiasto, Szczecin, Wrocław, Warszawa, Zielona Góra
Wzmocniona zostanie sieć dystrybucji. Średnio dziennie „Metro” będzie rozdawane w całym zasięgu przez kilkuset kolporterów. W Warszawie sieć dystrybucji będzie obejmować też jak dotychczas stojaki rozmieszczone m.in. w centrach handlowych, kawiarniach, kafejkach, restauracjach McDonald’s, urzędach, biurach, szkołach i domach studenckich.
Wejściu „Metra” do kolejnych miast towarzyszyć będzie kampania promocyjna, która obejmie outdoor, pisma branżowe, „Gazetę Wyborczą”, radio i czasopisma Agory.
Zmiany 2004
15 listopada 2004 r. „Metro” ruszyło poza Warszawę, swoim zasięgiem obejmując łącznie 10 miast: Bydgoszcz, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Wrocław i Warszawę.
Średnie dzienne rozpowszechnianie krajowego wydania „Metra” w zasięgu 10 miast w lutym 2005 wyniosło 273 270 tys. egz., a średnie rozpowszechnianie w piątek 468 294 egzemplarzy (egzemplarze rozpowszechnione bezpłatnie ogółem, źródło ZKDP, luty 2005).
Dzienne czytelnictwo „Metra”, po trzech miesiącach od poszerzenia zasięgu na 10 miast w listopadzie 2004 roku, w okresie grudzień 2004 – luty 2005 wyniosło 6% (352 000 osób). Z tym wynikiem „Metro” znalazło się w czołówce dzienników krajowych. W tym okresie czytanie „Metra” deklarowała największa liczba respondentów sięgających po prasę bezpłatną (PBC DAILY, MillwardBrown SMG/KRC, wskaźnik COW, grudzień 2004 – luty 2005, n = 3 823, czytelnictwo w zasięgu 10 miast; opracowanie Agora SA).
Zmiany 2003
Jesienią 2003 w Warszawie wprowadzone zostało codzienne wydanie „Metra”, zmieniliśmy makietę, formułę oraz logo. Od tego czasu Metro zrobiło karierę ogólnopolskiego dziennika bezpłatnego i ukazuje się 5 razy w tygodniu.
Nagrody i wyróżnienia
„Metro” otrzymało dwie nagrody oraz jedno wyróżnienie za 2004 rok. W konkursie Media Trendy 2005 (Konkurs Innowacji w Mass Mediach i planowaniu Mediów) „Metro” otrzymało dwie statuetki w kategoriach dla mediów regionalnych: Autopromocja Medium oraz Niekonwencjonalne Wykorzystanie Medium. W konkursie GrandFront 2004 „Metro” otrzymało wyróżnienie za okładkę „Papa Dance”.