Na mocy zawartej umowy BT będzie dostarczać systemy telekomunikacyjne oraz aplikacje MultiVantage® firmy Avaya swoim klientom na terenie całej Unii Europejskiej i w strategicznych krajach poza Unią. Oferta BT obejmie także kompleksowe usługi instalacji, serwisowania i pomocy technicznej.
Tom Craig, dyrektor ds. rozwiązań konwergentnych w dziale usług globalnych BT, powiedział: „Umowa z firmą Avaya pozwala nam skuteczniej promować łączność IP i technologie telekomunikacyjne najnowszej generacji, a także zapewni wymierne korzyści klientom w całej Europie. Telefonia IP to obecnie technologia dopracowana i stabilna, usprawnia łączność i obniża jej koszty, a także zwiększa elastyczność i wydajność pracy. Współczesne przedsiębiorstwa coraz częściej poszukują jednego, ogólnoeuropejskiego operatora, który będzie w stanie zaoferować im jeden punkt kontaktowy, dogłębną wiedzę techniczną i doradztwo oraz opłacalne usługi w każdym regionie”.
Podpisana umowa umożliwi BT dalszą harmonizację polityki cenowej i warunków świadczenia usług dla klientów we wszystkich krajach Europy. Ułatwi to operatorowi szybkie reagowanie na wymagania klientów na różnych rynkach, a także sprawniejsze wdrażanie odpowiednich rozwiązań.
„Cieszymy się z możliwości współpracy z BT na rynkach europejskich. Umowa ta ma duże znaczenie z punktu widzenia globalizacji sieci strategicznych partnerów naszej firmy, którzy mogą obsługiwać międzynarodowych klientów działających na różnych rynkach. Współpraca partnerska pozwoli nam także na zwiększenie zasięgu działania na terenie Europy” – powiedział Mac Fox, wiceprezes ds. współpracy z BT w firmie Avaya.
Wśród produktów dostępnych dla klientów BT w Europie znajdzie się rozwiązanie Avaya Communication Manager — sztandarowy system telefonii IP, a także inne aplikacje — w tym oprogramowanie umożliwiające ujednolicenie łączności oraz obsługę wirtualnych sieci prywatnych. Ponadto, BT zyska możliwość udostępniania klientom pakietu Avaya Customer Interaction Suite, obejmującego aplikacje do obsługi centrów kontaktowych (w tym rejestrowania połączeń głosowych i programowane wybieranie numerów) oraz system multimedialnego centrum kontaktowego Avaya Interaction Center.
W ofercie BT znajdą się: serwery i bramki Avaya, aplikacje Modular Messaging, aplikacje contact center CIS – Customer Interaction Suite (w tym: Avaya Interaction Center), Contact Center Express, Predictive Dialer, Avaya Contact Store, Call Recording, Virtual Private Network, Extension to Cellular oraz systemy konferencyjne.
BT i Avaya prowadzą obecnie negocjacje dotyczące zawarcia podobnych umów obejmujących inne regiony. Współpraca Avaya z BT rozpoczęła się w kwietniu 2000 roku i obejmowała spółki BT Retail, BT Business Information Systems and BT Openworld.