Krzysztof Baranowski, wybitny polski żeglarz, objął ster najnowszego Magazynu o tematyce żeglarskiej, Jachting. Dla doświadczonego kapitana, jakim jest Baranowski, nowe wyzwanie było na tyle pociągające, że zdecydował się pokierować pracami redakcji. Zadaniem nowego redaktora naczelnego jest nadać pismu wyrazisty kierunek oraz przyciągnąć do współpracy najlepszych w kraju piszących żeglarzy.
Drugi numer Magazynu Jachting, który wchodzi na rynek 28 kwietnia, przed otwarciem sezonu żeglarskiego, koncentruje się na praktycznych poradach dla żeglarzy. Wskazuje, gdzie warto żeglować, podpowiada, w co się ubrać na żagle oraz prezentuje wybrane najnowsze konstrukcje jachtów. Przypomina o najważniejszych rocznicach żeglarskich i informuje o planowanych na maj imprezach na terenie całego kraju.
Jachting jako jedyny magazyn w tym segmencie wzbogacony jest o płytę VCD, na której w tym numerze umieszczono poradnik filmowy skierowany do wszystkich żeglarzy zainteresowanych czarterem jachtu w Chorwacji. – W kolejnych numerach naszego pisma chcemy pokazywać najlepsze filmy żeglarskie ze świata oraz wykorzystując atut posiadania własnej ekipy filmowej realizować materiały z regat krajowych – stwierdził Darek Ostrowski, szef wydawnictwa. – Ponadto planujemy nakręcenie cyklu filmów instruktażowych dla żeglarzy, prace nad tym projektem są bardzo zaawansowane.
Wydawcą Jachtingu jest Wydawnictwo Twoje Media, które w swej ofercie ma pisma hobbystyczne min, Wędkarstwo moje hobby, Surf it,. Nakład Magazynu Jachting to na razie 16 tys. egzemplarzy, w sezonie ma być jednak znacząco zwiększony. Dystrybucja odbywa się poprzez sieć kolporterską największych firm na rynku, Empiki oraz sieć sklepów żeglarskich. Na sezon planowana jest także kampania promocyjna dla prenumeratorów. Format pisma to165 x 235 mm, cena detaliczna wraz z płytą CD wynosi 9,90 zł.