„Bardzo cieszymy się z przyznania Scan Holiday tytułu Marki Godnej Zaufania, tym bardziej, że jest to już drugie wyróżnienie w ciągu trzech lat. Po raz kolejny potwierdziło się, że najważniejszym dla klienta są: rzetelnie przygotowana oferta i bardzo dobra jakość w stosunku do ceny. Szczególnie cennym jest dla nas fakt, iż wyróżnienie to przyznawane jest przez konsumentów, a w dodatku otrzymaliśmy je w momencie, gdy Scan Holiday świętuje 10 letnią obecność na polskim rynku turystycznym” powiedziała Joanna Sosnowska – Dyrektor Marketingu Scan Holiday.
Już po raz piąty ankietowani, wybrani spośród 4,5 miliona prenumeratorów Reader’s Digest w Europie, mieli okazję zagłosować w ogólnoeuropejskim badaniu badającym zaufanie konsumentów do marek produktów dostępnych na rynku, a także do instytucji i wartości. Każdy z respondentów musiał odpowiedzieć na pytanie, przydzielając odpowiednią ilość punktów w skali od 1 do 5, do jakiej marki ma największe zaufanie biorąc pod uwagę 4 kryteria: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek oraz zaspokojenie potrzeb klienta. Marki, które uzyskały najwyższe notowania w poszczególnych kryteriach, czyli prezentują najwyższą jakość w swojej kategorii, uhonorowane zostały prestiżowym Srebrnym Godłem Trusted Brand, zaś te, na które spontanicznie oddano największą ilość głosów otrzymały Złote Godło.
W kategorii biur podróży Scan Holiday, aż w 3 na 4 oceniane kryteria, uzyskał najwyższe notowania, tj.: jakość – 4,88 punktów, wartość w stosunku do ceny – 4,37 i zaspokojenie potrzeb klienta – 4,74.
Międzynarodowe badanie konsumenckie European Trusted Brand przeprowadzone zostało po raz pierwszy przez miesięcznik Reader’s Digestw 2001 roku. Dobierana próba i profil respondentów ma w pełni odzwierciedlać faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju. W tym roku w 14 krajach Europy, w tym także i w Polsce, w 12 językach, głosowano na najlepsze marki w 20 kategoriach europejskich i 10 lokalnych. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2004 roku na próbie blisko 25 tys. osób w całej Europie, z czego w Polsce brało w nim udział 1420 ankietowanych. Ogółem oddano w prawie 364 tys. głosów, w których typowano 115 tys. różnych marek we wszystkich kategoriach.
Więcej informacji o badaniu Trusted Brand można znaleźć na stronie www.rdtrustedbrands.com
Biuro podróży Scan Holiday powstało 8 marca 1995r. Z niewielkiego, prywatnego biura podróży w ciągu 10 lat stało się jednym z najbardziej popularnych, godnych zaufania organizatorów turystyki wyjazdowej. Świadczą o tym nie tylko liczne nagrody wyróżnienia. Potwierdzają to także czołowe miejsca, jakie Scan Holiday od lat zajmuje w rankingach czytelników „Rzeczpospolitej” i „Podróży”i internautów (ranking onet.pl). Gwarancją bezpieczeństwa jest przynależność do międzynarodowego koncernu TUI AG.