PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAspiro ze statusem Uczestnika Systemu Standardów od ZBP

Aspiro ze statusem Uczestnika Systemu Standardów od ZBP

Wiadomości 26.06.2013 (12:06)

Firma Aspiro jako pierwsza firma pośrednictwa  finansowego w Polsce przystąpiła do Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. System Standardów Kwalifikacyjnych to proces nadawania profesjonalnych stopni zawodowych w systemie finansowym powstały z inicjatywy Banków i Szkół Bankowych oraz Związku Banków Polskich, który służy stałemu podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kadr finansowych w Polsce.

By móc ubiegać się o przystąpienie do Systemu Standardów Kwalifikacyjnych, firma Aspiro musiała pozytywnie przejść proces weryfikacyjny, uzyskać rekomendacje ze strony bankowego uczestnika Systemu oraz spełnić inne wysokie wymagania stawiane przez Związek Banków Polskich.

– Doradztwo finansowe dziś nie kończy się na przedstawieniu klientowi szerokiej oferty i sprzedaży produktu. Rolą doradcy jest także budowanie długofalowej relacji i zaufania. Klienci oczekują profesjonalnej obsługi, poświęcenia im czasu, wysłuchania i doradzenia w bieżących problemach zwłaszcza w tych dynamicznych i niepewnych czasach. Dlatego chcąc zapewnić klientom jak najlepszą obsługę postanowiliśmy rozpocząć proces standaryzacji obsługi klienta podnosząc kwalifikacje naszych doradców w każdej z placówek. Pragniemy, aby przychodzący do nas klienci mieli poczucie bezpieczeństwa i wsparcia w zarządzaniu finansami osobistymi długoterminowo. Jesteśmy pierwszą firmą doradczą, która przystąpiła do Systemu co jest ogromną nobilitacją – mówi Krzysztof Kujawski, dyrektor sprzedaży Aspiro.

System działa pod egidą Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej przy ZBP. Podstawą Systemu są Standardy Kwalifikacyjne. Jest to opis wymagań dotyczących wiedzy, umiejętności oraz postaw pracowników banków bez względu na wielkość i profil działalności, a także zasięg działania instytucji finansowych.

W ramach Standardów Kwalifikacyjnych dla bankowców i pracowników innych instytucji finansowych ZBP wprowadził we współpracy z bankami nowy stopień zawodowy – Pracownik Obsługi Klientów (POK). Głównym celem tego standardu jest poprawa jakości obsługi klientów realizowana przez pracowników front office. Wykorzystanie nowego stopnia zawodowego POK przez firmę Aspiro, było jednym z powodów przystąpienia do Systemu Standardów ZBP.

– Celem, któremu służą Standardy Kwalifikacyjne w Bankowości Polskiej, jest podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników a także jakości obsługi klientów. Cieszymy się, że wśród uczestników Systemu Standardów mamy pierwszą firmę pośrednictwa finansowego. Tam następuje często pierwsze spotkanie z ofertą banku. Uzyskanie stopnia zawodowego POK jest nie tylko dowodem na wiedzę, profesjonalizm i właściwą postawę pracowników, ale także nakłada na firmę odpowiedzialność za utrzymywanie wysokiej jakości w pracy z klientami – mówi Włodzimierz Grudziński, przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych, Związek Banków Polskich.

Pracownicy Aspiro po spełnieniu określonych przez System Standardów wymogów będą mogli uzyskać stopnie zawodowe na danym poziomie, potwierdzone Certyfikatem ZBP. Wśród nich m.in. Pracownik Obsługi Klienta czy Dyplomowany Pracownik Bankowy.

Standard POK podzielony został na 3 części, z których każda koncentruje się na rozwoju pracownika w konkretnym obszarze:

  • Wiedza – obejmująca znajomość faktów, zasad, procesów, produktów finansowych, a także pojęć ogólnych potrzebnych przy pracy z klientami;
  • Umiejętności – w której doradcy m.in. diagnozują potrzeby klienta, obliczają oprocentowanie depozytów i kredytów oraz innych parametrów finansowych, kompleksowo wyjaśniają klientowi zagadnienia prawne i finansowe związane ze sprzedawanymi produktami;
  • Postawy – obejmują otwartość w kontaktach i orientacji na klienta, wykonywanie pracy w sposób odpowiedzialny i rzetelny oraz etyczne postępowanie zgodne z Zasadami Dobrej Praktyki Bankowej.

Źródło: Aspiro

2013-06-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców