Zadanie to doskonale spełnia infolinia – narzędzie marketingu, wsparcia i sprzedaży bezpośredniej pozwalające na informowanie o zaletach i przewagach oferowanych produktów i usług. Infolinia znacząco zwiększa skuteczność (co najmniej o kilkadziesiąt procent) wszelkich reklam i działań marketingowych. Z badań wynika, że w 80% przypadków nie dochodzi do zawarcia kontraktów lub zakupu produktu ze względu na brak lub niewłaściwą komunikację pomiędzy potencjalnym klientem i dostawcą.
O dużym znaczeniu i roli tej formy komunikacji w utrzymywaniu i wzmacnianiu coraz lepszych relacji z klientem nikogo nie trzeba przekonywać. Pamiętajmy jednak, że przywiązanie polskiego konsumenta do wybranej marki jest jeszcze znacznie słabsze niż w krajach UE.
Na dodatkowy wzrost sprzedaży oraz lojalność klientów w istotny sposób wpływa:
• dobrze przygotowana i obsługiwana infolinia
• regularny, indywidualny kontakt z klientami, najczęściej telefoniczny lub pisemny
Już każda firma posiada jeden (a wielu liderów nawet kilka) numerów infolinii. Są one wykorzystywane do różnych produktów/ usług oraz w celu badania poziomu skuteczności poszczególnych działań marketingowo – reklamowych.
Z drugiej strony niezbędne jest wydajne, profesjonalne, dobrze przeszkolone zaplecze z możliwością obsługi kilku do kilkuset klientów jednocześnie, tj. w rej samej sekundzie. Ilość rozmów przychodzących uzależniona jest głównie od: atrakcyjności produktu, intensywności działań reklamowych oraz wielkości grupy docelowej).
Najskuteczniejszym sposobem zwiększania skuteczności sprzedaży, budowania trwałych relacji z klientami jest bezpośredni kontakt z nimi. Jedyna droga to tworzenie baz danych o swoich klientach. Zapisywanie o każdym nowych i bardziej aktualnych informacji. Pozyskiwanie alternatywnych i często tańszych form komunikacji: telefon, fax, email. Dla przykładu działania do potencjalnych klientów mogą skutkować sukcesem zamówień na poziomie 2 – 4 %, zaś do stałych klientów starannie przygotowane działania, przeprowadzone we właściwym czasie, to poziom efektów aż 10 – 20 %, a niekiedy znacznie wyższy.
Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu rynku na usługi typu infolinia, PCM zaproponowało swoim klientom interesujący pakiet: „obsługa infolinii + ciekawy numer 0800… / 0 801…”. Jest to kompleksowa usługa, która w prosty i skuteczny sposób pozwoli na uzupełnienie działań ATL działaniami komunikacji bezpośredniej.