Konkurs organizowany przez Orbis ma otwartą formułę, więc udział w nim mogą wziąć zarówno doświadczeni, profesjonalni graficy, absolwenci oraz studenci wyższych szkół plastycznych jak i ci, którzy chcą spróbować swoich sił w projekcie. Patronat nam konkursem objęło Muzeum Plakatu w Warszawie, które będzie także brało udział w obradach jury i udostępni siedzibę Muzeum do zbierania plakatów.
Temat konkursu brzmi – „Orbis. Świat się zmienia.” Jak twierdzi Adriana Mościchowska, Dyrektor marketingu Orbis. S.A. formułując tak ogólny tytuł, firma daje możliwość artystom do własnej interpretacji historii tej grupy turystycznej. Tworząc prace graficy mogą koncentrować się na przeszłości, teraźniejszości lub też interpretować przyszłość firmy. Wybór wątku zależy od nich.
Prace będą zbierane do końca czerwca. Potem profesjonalne jury wybierze najlepsze plakaty. Finał konkursu i wręczenie nagród planowane są na początek lipca. Zwycięzca, otrzyma nagrodę w wysokości 6 000 złotych lub możliwość tygodniowego wyjazdu w egzotyczną podróż dla dwóch osób ufundowanego i zorganizowanego przez Orbis Travel. Inne wyróżnienia to pobyty w hotelach Orbisu w atrakcyjnych miejscach Polski.
Firma od lat współpracuje z utalentowanymi artystami. Autorami plakatów Orbisu bywali w przeszłości m.in.: Tadeusz Gronowski, Andrzej Wróblewski, Waldemar Świerzy. Prace nagrodzone w konkursie „Orbis. Świat się zmienia…” zostaną zaprezentowane wraz z tymi historycznymi już plakatami na wystawie, którą pod koniec roku będzie można obejrzeć w Warszawie i innych miastach Polski.