W zasobach serwisu – oprócz klasycznych gier logicznych i zręcznościowych – są hity znane dotąd wyłącznie w wersji na PC i konsole, m.in. Splinter Cell, Prince of Persia, jak też nowości, oparte na fabule najnowszych przebojów kinowych, np. „Roboty” czy „Królestwo Niebieskie”. Dla ułatwienia nawigacji, gry pogrupowano w 10 kategoriach tematycznych (m.in. przygodowe, sportowe, zręcznościowe, strategiczne, erotyczne). Wygodzie użytkowników służy też wyszukiwarka gier oraz opcja sprawdzenia dostępności gry dla konkretnego modelu telefonu.
– Tendencje w Polsce odzwierciedlają ogólnoświatowy trend rozwojowy aplikacji Java. Coraz częściej wielkim produkcjom filmowym towarzyszy mobilny kontent. Przykładem mogą być choćby wchodzące właśnie na ekrany kin „Roboty” – zaznacza Dariusz Łącki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu z firmy MoCoHub, współtworzącej nowy serwis.
Ambicją serwisu jest nie tylko oferowanie fanom gier Java dostępu do najciekawszych i najlepszych jakościowo aplikacji, ale też stworzenie warunków do rozwoju społeczności hobbystów gier na telefony komórkowe. Ma temu sprzyjać m.in. wzbogacenie serwisu w dział News, poświęcony istotnym wydarzeniom w branży nowych technologii oraz Biuletyn Java News, dostarczający subskrybentom pełny przegląd tego, co aktualnie dzieje się w „świecie gier”.
– W Europie Zachodniej gracze stanowią aktualnie 12% użytkowników telefonii komórkowej, przy czym prognozy mówią o 18% do 2008 r. Wszystko wskazuje na to, iż również Polskę w najbliższych latach czeka mobilny boom – przekonuje Agnieszka Sokołowska, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju z firmy Nitro, drugiego z partnerów Interia.pl w nowym przedsięwzięciu.
Prognozy te znajdują odzwierciedlenie w planach rozwoju serwisu, którego zasoby niebawem rozrosną się do ponad tysiąca gier. Pojawią się także konkursy z nagrodami w postaci gier Java i inne niespodzianki.
Serwis Gry Java Interia.pl powstaje przy współpracy z firmami Platforma Rozrywki Mobilnej Nitro oraz MoCoHub. Niebawem dołączy do nich kolejny partner.