PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPolska uwielbia lody śmietankowe

Polska uwielbia lody śmietankowe

Marketing i PR 03.06.2005 (14:35)

Lody śmietankowe ponad wszystko

Jak pokazują rezultaty badania, aż 38% Polaków lubi jeść lody o smaku śmietankowym, a 24% deklaruje, że jest to ich ulubiony smak. Na drugim miejscu uplasował się smak waniliowy (16%), a po nim czekoladowy (14%) i truskawkowy (10%). Te cztery smaki to zdecydowana czołówka. Nic nie wskazuje jednak na to, aby lody śmietankowe, które są najchętniej jedzone przez Polaków, straciły pozycję lidera – mówi Artur Czajka, specjalista ds. badań z TNS OBOP. Inne smaki lodów, takie jak na przykład orzechowy, cytrynowy, pistacjowy czy kakaowy mają nie więcej niż 3% zwolenników. Najwięcej miłośników lodów śmietankowych mieszka w województwie mazowieckim, dość dużo także w województwie dolnośląskim i małopolskim. Mniej miłośników lodów o tym smaku znajduje się w województwie śląskim. Dlaczego Polacy najczęściej wybierają lody śmietankowe? Smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy – odpowiada Piotr Mosak, psycholog i psychoterapeuta – Zazwyczaj pierwsze lody jakie podają nam rodzice, to lody śmietankowe, które są kojarzone jako najmniej przetworzone, bez dodatków chemicznych i sztucznych barwników. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje czyli czystość, jasność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę.

Mówisz lody śmietankowe myślisz Algida

Wyniki badania wskazują, że marka Algida jest dla większości Polaków synonimem lodów śmietankowych. Ponad połowie badanych lody śmietankowe kojarzą się właśnie z Algidą. Zajmuje ona bezdyskusyjnie pierwszą pozycję zarówno w wyborze spontanicznym jak i wspomaganym. Kolejne, choć dużo rzadziej niż Algida, wymieniane marki to: Koral (34%), Zielona Budka (18%) i Schöller (16%). Pozostałe marki otrzymały wskazania na poziomie kilku procent.

Lody śmietankowe – lato, wakacje, miłe chwile

Lody śmietankowe budzą bardzo pozytywne skojarzenia. Polacy kojarzą je przede wszystkim z latem (19%), śmietaną (10%) i wakacjami (8%). Wśród ogólnych skojarzeń pojawiły się także konotacje z gorącą kawą z lodami śmietankowymi w środku, rodzynkami i stokrotkami, a także z dobrą książką i … oczekiwaniem na autobus w styczniu. Sytuacje najczęściej kojarzone z lodami śmietankowymi to miłe, przyjemne chwile, spacer i odpoczynek, ale niektórym osobom przywodzą one na myśl spotkania z przyjaciółmi, popołudniowe picie kawy, pierwszą miłość a także pianę w wannie. Lody śmietankowe kojarzą się Polakom najczęściej z wesołymi, uśmiechniętymi i sympatycznymi ludźmi, ale też padały skojarzenia z optymistami, osobami przedsiębiorczymi, kreatywnymi, romantycznymi oraz z pięknymi kobietami. Miejscami najczęściej kojarzonymi z lodami śmietankowymi są plaża (13%), morze (11%), kawiarnia (11%), ale wystąpiły też skojarzenia z wygodną kanapą, Włochami oraz łonem natury. Przedmioty najczęściej kojarzone z lodami śmietankowymi to pucharek do lodów (12%) oraz patyczek (9%), ale pojawiły się także skojarzenia z suknią ślubną czy okularami przeciwsłonecznymi.

Czy znak zodiaku ma wpływ na preferencje smakowe lodów?

Przeprowadzając badanie, TNS OBOP zadał respondentom dodatkowo niestandardowe pytania o kolor oczu, włosów, ulubiony kolor czy znak zodiaku. I tak osoby preferujące lody śmietankowe to osoby o ciemnym kolorze włosów (bruneci i szatyni), przy czym osób

z czarnym kolorem włosów jest wśród nich istotnie statystycznie więcej niż wśród całej populacji i wśród zwolenników innych smaków. Najwięcej miłośników lodów śmietankowych lubi kolor niebieski (26%) oraz zielony i czerwony (po 15% wskazań). Wskazanie koloru czerwonego jako ulubionego odróżnia zwolenników smaku śmietankowego od miłośników innych smaków, którzy nie wybierają już tak często tego koloru. Wśród osób, które najchętniej jedzą lody śmietankowe jest najwięcej zodiakalnych Raków, Bliźniąt i Skorpionów. Zodiakalne Barany występują częściej natomiast wśród zwolenników smaku truskawkowego, a wśród osób preferujących smak czekoladowy najmniej jest Wodników.

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOP w kwietniu 2005 na reprezentatywnej próbie 800 Polaków na zlecenie firmy Unilever.

2005-06-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?
12.12.2025 (05:43) – informacja prasowa

Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?

Sprzeniewierzenie aktywów to najczęstszy rodzaj oszustwa korporacyjnego – stanowi ponad 50 proc. wszystkich …

a 0 PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight
12.12.2025 (05:41) – informacja prasowa

PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight

PKO Leasing wzmacnia segment usług związanych z finansowaniem transformacji energetycznej klientów, nawiązując …

a 0 Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia
12.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia

Liczba ubezpieczonych na życie wzrosła o 21%, a z polis zdrowotnych korzysta kilkanaście procent więcej. Za realną …

a 0 Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele
12.12.2025 (05:37) – informacja prasowa

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele

Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci. Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania …

a 0 CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay
12.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay

Multiagencja CUK Ubezpieczenia dzięki współpracy z LM PAY S.A., wdrożyła nowy model finansowania: CUK Flex Pay, …

a 0 PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł
12.12.2025 (05:32) – informacja prasowa

PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł

PKO Bank Polski jest współorganizatorem emisji obligacji korporacyjnych o wartości 1,6 mld zł dla KGHM Polska …

PRNews.pl

Zobacz również

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Who is who

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców