W maju ukazało się 560 materiałów prasowych, radiowych i telewizyjnych zawierających cytaty lub wzmianki o szefach firm. Najwięcej, bo aż 100, dotyczyło Wiktora Błądka, prezesa KGHM Polska Miedź. Tym samym utrzymał on pozycję lidera, którą zdobył w kwietniowym zestawieniu. Kolejne miejsca w rankingu zajmują bossowie z branży paliwowej: Paweł Olechnowicz z Grupy Lotos oraz Igor Chalupec z PKN Orlen.
Wiktor Błądek był najczęściej wymieniany w kontekście kontrowersyjnych zmian w Zarządzie KGHM. Natomiast Paweł Olechnowicz i Igor Chalupec byli wzmiankowani w kontekście działalności prowadzonych przez nich firm: Grupy Lotos i PKN Orlen.
Najlepsze oceny mediów w maju uzyskał Igor Chalupec – zajmuje on pierwsze miejsce w rankingu bossów opartym na określeniu wskaźnika oceny. Następne lokaty należą do: Pawła Olechnowicza oraz Wiktora Błądka. Paweł Olechnowicz zwyciężył natomiast w rankingu bossów opartym na określeniu wskaźnika oceny i ekwiwalentu reklamowego; następne pozycje zajmują: Jacek Szwajcowski, prezes PGF Łódź oraz Jan Krzysztof Bielecki, prezes Pekao SA.
Najwięcej cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu – 65 materiałów. 85% publikacji miało neutralny wydźwięk, 11% stanowiły przekazy pozytywne, a 4% – negatywne.
W majowym rankingu „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” pojawiły się nowe nazwiska – jest to związane ze zmianami na liście bossów dokonanymi po opublikowaniu najnowszego rankingu Rzeczpospolitej „Lista 500 największych firm w Polsce” (20 kwietnia 2005 r.).
Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista 50 szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku – zestawienie to znajduje się wraz z całym raportem „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” na stronie www.instytut.com.pl/raporty.
Analiza obejmuje przekazy pochodzące z danego miesiąca kalendarzowego, opublikowane w tytułach prasowych, stacjach radiowych i telewizyjnych aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl).