PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPolacy bardziej wymagający wobec marek niż inni Europejczycy

Polacy bardziej wymagający wobec marek niż inni Europejczycy

Wiadomości 11.05.2013 (18:26)

Polacy największym zaufaniem darzą firmy oferujące produkty i usługi wysokiej jakości, natomiast mniej ważne jest dla nich pochodzenie marki. Zaledwie 54% rodaków zwraca uwagę na to, czy firma bądź jej produkty są lokalne. Pozostali Europejczycy najbardziej cenią wiarygodność marki, rzadko zaś zwracają uwagę na to, czy marka jest rozpoznawalna oraz jaką pozycję zajmuje na rynku.

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazują, iż Polacy w kwestii zaufania do marek są zdecydowanie bardziej wymagający niż statystyczni Europejczycy. Częściej zwracamy uwagę na to, czy firma oferuje produkty lub usługi wysokiej jakości oraz czy marka jest wiarygodna. Duże znaczenie ma również fakt, czy znamy markę z własnego doświadczenia, a także to, czy firma rozumie potrzeby klientów.

„Zaufanie jest niezbędne w osiągnięciu długofalowego sukcesu. Buduje się je latami, niszczy w sekundę, a odbudowuje całą wieczność. Reader’s Digest wie, ile pracy wymaga utrzymanie zaufania konsumentów i jak cenne jest ono w biznesie, dlatego co roku honorujemy tych, których starania docenia najważniejsza grupa na rynku konsumenckim: sami klienci” – mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny miesięcznika Reader’s Digest.

Podczas tegorocznej gali nagrodzone zostały nie tylko marki najbardziej godne zaufania, ale także – po raz pierwszy w historii – osobistości, które Polacy obdarzyli największym zaufaniem. Najbardziej cenionym sportowcem został Adam Małysz, aktorem – Bogusław Linda, przedsiębiorcą – Jan Kulczyk, politykiem – Donald Tusk, muzykiem – Piotr Rubik, natomiast dziennikarzem telewizyjnym – Kamil Durczok.  

Laureaci Złotych i Kryształowych Godeł

Podczas Gali European Trusted Brands 2013 przyznawane były dwie równorzędne nagrody. Złote Godła zostały wręczone markom, które otrzymały najwięcej spontanicznie oddanych głosów w swojej kategorii. Kryształowe Godła powędrowały natomiast do marek, które zostały przez konsumentów najwyżej ocenione według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność. Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazały, że najczęściej wymienianą marką godną zaufania, we wszystkich kategoriach, jest Rossmann – wybrało ją 66% ankietowanych. Najwyższe oceny za poszczególne kryteria otrzymała marka Ziaja. Laureatów Złotych i Kryształowych Godeł wyłoniono w 36 kategoriach. Siedem marek otrzymało oba wyróżnienia: Itaka, Allegro, Falvit, Winiary, Nestlé, Dbam o Zdrowie i Rossmann.

Nokia i Samsung liderami zaufania wśród marek technologicznych

Spośród marek związanych z nowymi technologiami największym zaufaniem Polacy darzą Nokię – aż 45% rodaków wybrało tę markę jako godną zaufania w kategorii Telefon komórkowy/smartfon. Nokia od 5 lat zajmuje w Polsce najwyższe  miejsce na podium, choć
w tym roku uzyskała gorszy wynik niż w latach ubiegłych. O ile Nokia jest marką wymienianą przez respondentów najczęściej, Kryształowe Godło należy do marki Samsung, którą konsumenci cenią w szczególności za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.

PKO BP, PZU i Visa liderami w kategorii instytucji i produktów finansowych

Najbardziej zaufanym bankiem w Polsce jest PKO BP, który z wynikiem 27% głosów zdystansował konkurencję. Wśród instytucji finansowych drugą silną marką na rynku jest obecnie PZU − najbardziej godne zaufania towarzystwo ubezpieczeniowe w Polsce w opinii 42% ankietowanych. Co ciekawe, w tym segmencie największe, bo aż 60-procentowe poparcie zyskała marka Visa, od wielu lat utrzymująca pozycję lidera w kategorii Karta płatniczna.  

Jakim markom z branży FMCG ufają Polacy

Nivea została wybrana marką godną zaufania w aż trzech kategoriach: Kosmetyk do pielęgnacji skóry, Kosmetyk zapachowy/kolorowy oraz Kosmetyk do pielęgnacji włosów. To niezaprzeczalny sukces, tym bardziej godny odnotowania, że z roku na rok Nivea cieszy się coraz większym zaufaniem ankietowanych. Wśród producentów żywności liderem pozostaje marka Winiary. Jako godną zaufania wymieniło ją dwa razy więcej respondentów niż przed rokiem (17%). Sukces z poprzednich lat powtórzyła też marka Żywiec Zdrój, tegoroczny laureat Złotego Godła w kategorii Woda, uzyskując dwa razy więcej głosów (30%) niż jej największy rywal – Cisowianka. Markę Cisowianka respondenci docenili natomiast za jakość, stosunek wartości do ceny oraz wizerunek, dzięki czemu została ona laureatem Kryształowego Godła.

Audi i Toyota zwycięzcami wśród marek motoryzacyjnych

Najbardziej godną zaufania marką samochodu jest Audi (13%). Marka awansowała z czwartej pozycji w roku ubiegłym (8%), tym samym pokonując zeszłorocznego laureata – markę Opel.

Co ciekawe, na tle innych narodów uczestniczących w sondażu, tylko Polacy wybrali Audi jako markę samochodu najbardziej godną zaufania. Choć marka ta została przez respondentów bardzo wysoko oceniona, w szczególności za jakość i wizerunek, Kryształowe Godło należy do marki Toyota, która wygrała dzięki wysokim ocenom za stosunek wartości do ceny oraz społeczną odpowiedzialność.

Stacja benzynowa i producent żarówek też mogą być „eko”

Ważnym elementem badania European Trusted Brands 2013 jest ranking zaufania do marek dbających – zdaniem konsumentów – o ochronę środowiska. W tym roku w tej kategorii zwyciężyła marka sprzętu oświetleniowego – Osram. Wybrało ją 60% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się stacja benzynowa Orlen (40%), a na trzecim – marka Duracell (34%). Wyróżnienie marek należących do dużych koncernów przemysłowych pokazuje, że niezależnie od branży w jakiej działa firma, działania na rzecz ochrony środowiska są doceniane przez konsumentów.

Źródło: European Trusted Brands

2013-05-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców