Coobrand czyli współpraca na bazie wspólnie prowadzonego serwisu między dwiema znanymi firmami nie jest niczym nowym. Allegro od wielu lat współpracuje w ten sposób z czołowymi portalami. Jednak wspólne firmowanie serwisu aukcyjnego przez lidera transakcji z ogólnopolską stacją radiową wcześniej nie miało miejsca. ”To kolejny etap naszej strategii marketingowej. W sieci udało nam się, dzięki umowom z najpopularniejszymi portalami i serwisami, znaleźć wszędzie tam gdzie dzieje się coś interesującego. Doszliśmy zatem do wniosku, że współpraca z tak dużym medium jakim jest Radio ZET będzie korzystna dla obu stron, dla naszych użytkowników jak i słuchaczy radia. Teraz wchodząc przez stronę Radia ZET traficie także do serwisu aukcyjnego” – powiedział Maciej Oppeln – Bronikowski, dyrektor operacyjny Allegro.
Wspólnie prowadzony serwis ma identyczną funkcjonalność co Allegro z tą różnicą, że na stronie startowej (http://radiozet.allegro.pl)promowane są głównie przedmioty związane z muzyką, płytami i sprzętem muzycznym. Radio ZET, zgodnie ze swoim hasłem „Tylko Wielkie Przeboje”, znane jest nie tylko ze świetnie dobranej muzyki na antenie, ale również jako wydawca najbardziej przebojowych składanek z piosenkami polskich i zagranicznych artystów. Płyty z marką Radio ZET od lat biją rekordy sprzedaży zajmując pierwsze miejsca w rankingach sprzedaży oraz status złotych i platynowych. Ostatnia, wydana w lipcu, składanka „Tylko Wielkie Przeboje na lato 2005” już w pierwszym tygodniu sprzedaży uzyskała miano złotej płyty!
Korzyści nowo nawiązanej współpracy są obustronne – Allegro zyska nowych użytkowników, natomiast Radio ZET profesjonalnie prowadzone aukcje i silną stronę e-commerce we własnym serwisie. Dzięki tej współpracy Allegro zyska nowych klientów, tym samym osoby sprzedające towary za pośrednictwem aukcji mają szansę zwiększyć swoje obroty. Dla serwisu oznacza to także pozyskanie silnego i znanego partnera, którego marka to jeden z najlepiej rozpoznawalnych Brandów w Polsce. Radio ZET cieszy się opinią jednego z najlepiej poinformowanych i najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. To również promocja Allegro poza Internetem.
Obie firmy będą się także wzajemnie wspierać podczas różnego rodzaju akcji. Przykładem może być wspólnie przeprowadzona aukcja charytatywna na rzecz schroniska dla koni Tara z podwrocławskiego Goszcza, zorganizowana zimą przez Allegro, Radio ZET i Wirtualną Polskę. Dzięki wspólnej promocji i wsparciu akcji przez wielu znanych aktorów udało się zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych, które pozwoliły zwierzętom spokojnie przeżyć zimę.