Na laureatów czekają bardzo atrakcyjne nagrody, w tym tygodniowy staż w siedzibie Travel Channel w Londynie, tygodniowa wycieczka dla dwóch osób na Wyspy Kanaryjskie ufundowana przez Scan Holiday, indeks Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie na wybranym kierunku studiów podyplomowych oraz 3-miesięczny staż w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA. Finaliści konkursu oraz promotorzy nagrodzonych prac otrzymają ponadto roczną bezpłatną prenumeratę „Rynku Turystycznego”.
Patronat branżowy nad konkursem objęły Polska Izba Turystyki, Rada Krajowa Izb Turystyki w Polsce. Sponsorami konkursu są: Travel Channel – kanał telewizyjny poświęcony tematyce turystycznej i podróżniczej, znany touroperator – firma Scan Holiday (główni sponsorzy), a także Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie i Polska Agencja Rozwoju Turystyki SA. Patronat medialny objęli: miesięcznik „Dlaczego”, miesięcznik branżowy „Hotelarz” oraz portale korba.pl i turystyka-ekspert.pl.
Prace konkursowe mogą do 15 września zgłaszać promotorzy, recenzenci oraz autorzy. Do konkursu można zgłaszać jedynie prace, które zostały obronione w szkołach wyższych w Polsce w roku akademickim 2004/2005.
Uroczyste rozdanie nagród odbędzie się w październiku br. podczas targów turystycznych Tour Salon 2005 w Poznaniu. Konkurs jest adresowany do studentów wszystkich uczelni kształcących kadry dla turystyki.