Łódzkie MPK będzie obsługiwane przez Impel do końca września 2008 r. Pracownicy firmy outsourcingowej będą utrzymywali czystość w taborze autobusowym i tramwajowym, co oznacza sprzątanie około 475 pojazdów dziennie w dni robocze oraz 250 w soboty i niedziele. Kontrakt będzie obejmował prace porządkowe w sześciu zajezdniach – trzech autobusowych i trzech tramwajowych.
„Wygrana przetargu na usługi porządkowe dla łódzkiego MPK to dla nas duży sukces, głównie z uwagi na szeroki zakres i skalę tej umowy. Przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej coraz częściej decydują się na przekazanie swoich zadań firmom zewnętrznym, jest to bowiem ogromna szansa na znalezienie oszczędności i przeznaczenie zgromadzonych w ten sposób środków na podstawową działalność. Ten aspekt w przypadku spółek częściowo finansowanych z miejskiego budżetu ma ogromne znaczenie – wyjaśnia Paweł Gudwański, Dyrektor Oddziału Impel SA
Przy obsłudze kontraktu pracę znajdzie około 80 osób, ponadto Impel zatrudni 21 pracowników łódzkiego MPK. W tej chwili trwa rekrutacja pracowników oraz szkolenia z zakresu obsługi urządzeń czyszczących oraz czynności przewidzianych w umowie pomiędzy Impel i MPK. Impel posiada doświadczenie w obsłudze przewoźników – świadczy usługi porządkowe także Gdańsku.