Chcemy, poprzez OnetKontekst, otworzyć nowe, szersze perspektywy dla współpracy z sieciami reklamowymi oraz zewnętrznymi serwisami kontentowymi. Idea projektu jest prosta: nie tracić własnego czasu na szukanie reklamodawców – zrobimy to za naszych partnerów. Wystarczy podjęcie odpowiedniej decyzji; bez jakichkolwiek kosztów znajdziemy odpowiednie reklamy dla przyłączonego do OnetKontekst serwisu stwierdził Rafał Ma-rek, kierownik projektu.
Aby dołączyć do systemu, wystarczy wpisać adres WWW strony, którą chce się dodać (np. www.onet.pl).
Oferowany model współpracy jest przejrzysty: już przy zgłoszeniu akcesu, klient od razu poznaje swój udział w spodziewanych zyskach; każdego partnera traktuje się indywidualnie: może na bieżąco monitorować m.in. wysokość przychodów, ilość wyświetleń reklam oraz kliknięć. Właściciel strony, który zgłosił akces do systemu, sam decyduje o miejscu, kolorystyce i wielkości wyświetlanych reklam.
Partnerzy samodzielnie dokonują wyboru słów kluczowych opisujących zawartość przyłączanego serwisu WWW, co ma istotny wpływ na zwiększenie efektywności przekazu, głównie poprzez to, że na stronie wyświetlają się reklamy ściśle z nimi związane. Jeżeli w serwisie poruszane są różnorodne tematy, można wpisać adresy WWW poszczególnych podstron.