Od 23 czerwca do 21 sierpnia br. odbywał się na polskich nadmorskich plażach Lech Beach Soccer Tour 2005. Zorganizowano sześć turniejów, w tym III Mistrzostwa Polski Lech Beach w Ustce, cztery eliminacje do finału III Pucharu Polski Lech Beach Soccer (Niechorze, Dziwnów, Mrzeżyno, Darłówko) oraz wielki finał Pucharu Polski w Kołobrzegu. Impreza ta zakończyła sezon 2005 w beach soccerze. W sumie w rozgrywkach wzięły udział 64 najlepsze w Polsce zespoły. Mistrzami Polski w tej plażowej dyscyplinie sportu została po raz trzeci z rzędu drużyna Unity Line Szczecin, a Puchar Polski Lech Beach Soccer 2005 trafił w ręce zawodników Clearexu Chorzów.
Się działo! Każdemu kolejnemu turniejowi towarzyszyło olbrzymie zainteresowanie kibiców. Niemal każdego dnia rozgrywek plażowy stadion, który mógł pomieścić do 2,5 tysiąca osób, był wypełniony do ostatniego miejsca. W sumie zawody bezpośrednio obserwowało ponad 40 tysięcy osób. Budowane na plaży stadiony wraz z namiotami wokół nich sprawiały wrażenie zielonych miasteczek Lecha. Nie zabrakło emocji sportowych, dynamiki i pięknych bramek, a także wspaniałej zabawy trwającej od rana do wieczora.
„Lech Beach Soccer Tour 2005 zakończył się pełnym sukcesem – mówi Bartosz Dobrzyński Specjalista ds. Sponsoringu Sportu w Kompanii Piwowarskiej S.A. – Tysiące ludzi, wspaniała atmosfera, emocje i pozytywne wibracje to wszystko doskonale wpisało się w wizerunek marki Lech, która chce być zawsze tam, gdzie coś się dzieje”.
Marka Lech – tytularny sponsor Lech Beach Soccer Tour 2005 – zadbała o dodatkowe atrakcje zarówno na stadionie, jak i poza nim. Kilkadziesiąt „biało-zielonych” hostess tańczyło na stadionie razem z kibicami, jeździło po ulicach na obrandowanych Segway’ach, malowało turystów na zielono (body painting), a także robiło zmywalne tatuaże. Na plażach ustawiano również namioty, w których można było zrobić sobie zdjęcie i wysłać je z pozdrowieniami do znajomych za pomocą poczty elektronicznej. Chętni mogli sprawdzić siłę swojego strzału. W tym celu przygotowano specjalną bramkę do pomiaru prędkości lecącej piłki. Po ulicach miejscowości jeździły „zielone” pick up’y z roztańczonymi dziewczynami Lecha. Wieczorną atrakcją były beach party Lecha, które gromadziły tłumy tańczących, roześmianych młodych ludzi.
W celu nagłośnienia imprezy marka Lech przygotowała spot reklamowy z udziałem reprezentantów Polski w beach soccerze. Był on emitowany przez całe wakacje m.in. w stacjach: Polsat, TVN, TVP1, TVP2, TVP3, TV4, TVN7, TNV 24, TVN Turbo, MTV, VIVA. Radio RMF FM nadawało na swojej antenie spoty informujące o Lech Beach Soocer Tour 2005. Ponadto w miejscowościach, w których organizowano zawody pojawiały się plakaty, a na kilka dni przed imprezą jeździły „zielone” pick up’y zapowiadające weekendowe zmagania na piachu. Patronami medialnymi Lech Beach Soccer Tour 2005 byli: RMF FM, Przegląd Sportowy oraz Głos Pomorza.
Przy organizacji Lech Beach Soccer Tour 2005 pracowało ponad 100 osób, dbających o profesjonalne przeprowadzenie imprezy. We wszystkich miejscach, w których odbywały się imprezy panowała prawdziwie gorąca i pozytywna atmosfera a Polacy po raz kolejny pokazali, że potrafią się świetnie bawić.
Ze strony marki Lech poza Brand Teamem w projekt zaangażowane były trzy agencje: Agencja ASPE z Poznania (działania BTL) oraz trzy agencje z Warszawy – Agencja Cytryna (kreacja ATL), Agencja U- BOOT (Ambient marketing), Agencja Ciszewski PR (obsługa PR).
W przyszłym roku marka Lech będzie ponownie sponsorem tytularnym kolejnej edycji turniejów beach soccera organizowanych przez Polską Federację Beach Soccera.