Przeprowadzenia badań podjęło się pięć firm reprezentujących komplementarne doświadczenia na rynku nawigacji satelitarnej: producent urządzeń PocketPC (Hewlett-Packard), agencja badania rynku motoryzacyjnego (Samar), portal internetowy traktujący o technologiach mobilnych (PDAclub) oraz producenci systemu nawigacji satelitarnej AutoMapa® (Aqurat i Geosystems).
„Chcemy dowiedzieć się, jak w naszym kraju kształtuje się obraz nawigacji satelitarnej,
jak postrzegana jest jej użyteczność oraz czego oczekują użytkownicy od producentów oprogramowania i sprzętu.” – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
„Wszystkich korzystających z nawigacji satelitarnej zapraszamy do wypełnienia ankiety umieszczonej na stronach serwisu www.pdaclub.pl. Jej wyniki posłużą do stworzenia pierwszego w Polsce raportu na temat przydatności GPS.” – dodaje Jakub Kańczugowski z PDAclub.
„Cała ankieta to 27 pytań, dzięki którym dowiemy się, czy dostępne na rynku zestawy nawigacji satelitarnej są dla polskich użytkowników wystarczająco atrakcyjne. Naszym celem jest również uzyskanie wskazówek odnośnie kierunku rozwoju urządzeń i programów do nawigacji.” – mówi Dariusz Wałach z Działu Komputerowych Systemów Osobistych firmy Hewlett-Packard.
Ankieta zamieszczona jest na stronie www.pdaclub.pl/ankieta i będzie aktywna do 15 października 2005 r. Po zakończeniu ankiety, wśród wszystkich, którzy wezmą w niej udział, rozlosowane zostaną zestaw nawigacyjny składający się z komputera kieszonkowego HP iPAQ wraz z uchwytem samochodowym oraz programy do nawigacji satelitarnej AutoMapa®.