PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPrzekrzykując konkurencję można stracić głos

Przekrzykując konkurencję można stracić głos

Wiadomości 12.04.2013 (14:27)

Natłok komunikatów, którymi jesteśmy bombardowani z każdej strony, nie ułatwia marketerom komunikacji. Przed branżą finansową twardy orzech do zgryzienia, bo z jednej strony społeczeństwo przyzwyczajane jest do coraz bardziej jaskrawej i odważnej komunikacji, z drugiej strony banki to instytucje zaufania publicznego, którym konsumenci powierzają swoje pieniądze. Nie mogą więc pozwolić sobie na wizerunek krzykacza.

Instytucje finansowe znalazły się ostatnio w trudnej sytuacji i wcale nie mam tu na myśli kryzysu gospodarczego. W społeczeństwie informacyjnym zarzucanym komunikatami, każdy korzysta z mnogości sprzętów – komputera, smartfona, tabletu, telewizji, by połączyć się z kilkunastoma czy kilkudziesięcioma źródłami informacji dziennie. Wystawia nas to na miliony komunikatów, interesujących nas i nieinteresujących, dotyczących biznesu, jedzenia, wakacji, mody, zapachów, mebli, koncertów i samochodów… Marki walczą zacięcie choćby sekundę naszej uwagi, więc uciekają się do przeróżnych technik, aby wyróżnić swój komunikat, aby zapaść w pamięć. W zauważalny sposób reklamy internetowe, bannery, komunikaty w telewizji, stają się coraz bardziej nachalne, głośniejsze, bardziej kolorowe, bardziej „odjechane” i kreatywne.

W tej przekrzykującej się rzeczywistości muszą się jakoś odnaleźć banki. Które bez względu na postęp cywilizacyjny, informacyjny i zaawansowanie technologiczne pozostają instytucjami zaufania publicznego, wiarygodnymi i solidnymi, którym powierzamy nasze pieniądze i zaufanie. Swoje strategie komunikacji powinny budować bardzo rozważnie, trzymając się nieco z boku stawki w konkursie na najbardziej kontrowersyjną czy najśmieszniejszą reklamę. Pamiętając o swoim wizerunku, muszą jednocześnie budować ciekawą, zauważalną komunikację, która spełni swoją funkcję – przyciągnie klientów oraz wyróżni się w tłumie.

Polskie banki radzą sobie całkiem nieźle ze znajdowaniem złotego środka. Wyraźnie widać, jak część z instytucji finansowych zdecydowała się otworzyć na kontrowersję, na humor, niejednokrotnie wkładając swoje komunikaty w usta ambasadorów maki – celebrytów. Robią wiele, aby skupić na sobie uwagę konsumenta, a ich przekazy są coraz odważniejsze – nie przekraczając granic dobrego smaku. Podobnie stało się chociażby z komunikacją BNP Paribas. My również proponujemy w najnowszych reklamach humor i delikatny podtekst, pamiętamy jednak o naszym wizerunku jako banku. Nie chcemy przekrzykiwać konkurencji, nie chcemy przekraczać granic. Postawiliśmy za to na sprawdzony sposób komunikacji, jakim jest dialog. I okazało się, że ma to o wiele większą siłę oddziaływania niż jednostronny komunikat, bo podsuwa nam gotowe rozwiązania: jeśli damy klientom mówić, powiedzą nam dokładnie, czego chcą.

Nie chcemy zarzucać konsumenta kolejnymi obietnicami, ale rozmawiać z nim – po to, aby zrozumieć jego potrzeby i na nie odpowiedzieć. Zdecydowaliśmy się kontynuować hasło „Porozmawiajmy o Twoich planach” i oddaliśmy głos naszym klientom. Zamiast wymyślać, czego konsumentom potrzeba, pytamy o to samych konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego w lutym 2013 na nasze zlecenie przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, aż 83 proc. Polaków zmienia lub chciałoby zmienić swoje życie na lepsze.

Ponad połowa rodaków przyznała, że chce w najbliższym roku zainwestować w swoje mieszkanie, przeprowadzić remont, kupić nowy sprzęt RTV. Nasza oferta oraz komunikacja są w linii prostej odpowiedzią na potrzeby płynące od konsumentów. Mówimy o remoncie, o nowej łazience, o finansowym wsparciu, jakiego jako bank możemy udzielić – budujemy nasz przekaz wokół realnych potrzeb. A adekwatność do prawdziwych potrzeb konsumenta oraz kreatywność są zawsze skutecznym wyróżnikiem. Jest to prawda oczywista, ważne jest, aby pamiętać, że w życiu i w biznesie często najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze.

Dorota Haller
Dyrektor Departamentu Komunikacji
BNP Paribas Bank Polska SA

Przekrzykując konkurencję można stracić głos
2013-04-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców