Stabilny wzrost liczby aukcji to efekt konsekwentnej strategii budowania serwisu maksymalnie przyjaznego dla użytkowników. Taka polityka sprawia, iż nawet w sezonie wakacyjnym serwis rozwija się w zamierzonym tempie. Wpływ na to ma także formuła serwisu, która jest na tyle elastyczna, że pozwala bardzo szybko reagować na sugestie użytkowników.
– Cieszymy się, ze dotrzymujemy kroku konkurencji, za którą stoi globalna marka i nieograniczony budżet – komentuje Rafał Agnieszczak, współtwórca Świstaka. 100 000 tys. aukcji to wynik ponad 2 razy lepszy niż następnego w kolejności serwisu.
Tempo rozwoju jest w dużej mierze zasługą bezpieczeństwa, jakie Świstak zapewnia swoim użytkownikom. Wśród przesyłanych do serwisu sugestii i zmian kwestia skutecznej polityki ochrony kupujących jest jedną z najważniejszych. Z tego też powodu Świstak już od dawna stosuje zróżnicowane metody weryfikacji: od indywidualnej akceptacji każdego nowego konta począwszy, a na kodach wysyłanych drogą pocztową skończywszy.
Świstak działa na rynku od prawie 2 lat i konsekwentnie utrzymuje pozycję numer 2 na rynku. Aktualnie w serwisie zarejestrowanych jest prawie 150tys. aktywnych użytkowników. W ostatnim miesiącu serwis zanotował rekordową liczbę 665 332 unikalnych użytkowników (badanie Stat.pl, sierpień 2005). Do końca roku serwis zakłada przekroczenie poziomu 1 miliona odwiedzających.