Barterowa umowa zawarta między UNIQA a Lang Team Sp. z o.o. – organizatorem Wyścigu, kierowanym przez wicemistrza olimpijskiego, wicemistrza świata i wielokrotnego mistrza Polski, Czesława Langa – przewiduje objęcie Tour de Pologne ubezpieczeniem OC organizatora imprezy masowej w zamian za świadczenia reklamowe względem Ubezpieczyciela.
Zaangażowanie w UNIQA TU S.A. w Tour de Pologne jest efektem przeniesienia na polski grunt centralnej strategii sponsoringowej UNIQA Group Austria. W Austrii koncern wspiera m.in. wyścigi UNIQA Classic i Ö-Rundfahrt.
Prawdziwi profesjonaliści jeżdżą w kasku!
Równolegle UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. prowadzi kolejną – po wprowadzeniu we współpracy z POLICJĄ mazowiecką nowego systemu zabezpieczania rowerów przed kradzieżą – akcję skierowaną do rowerzystów. Celem akcji, odbywającej się pod hasłem: „Prawdziwi profesjonaliści jeżdżą w kasku!” jest promocja kasków rowerowych, jako niezbędnego elementu wyposażenia każdego rowerzysty, gwarantującego bezpieczeństwo i komfort jazdy.
– Jazda na rowerze jest jedną z ulubionych form rekreacji w Polsce. Niestety, niesie ona także ze sobą ryzyko urazów – wyjaśnia motywy podjęcia akcji prezes UNIQA TU S.A., Jarosław Parkot – statystyki są bezlitosne – rowerzyści biorą udział, w co 10 wypadku drogowym. Wielu odnosi urazy głowy. Części z nich udałoby się uniknąć, gdyby poszkodowani mieli na głowie kask rowerowy. Ale przydaje się on nie tylko w czasie wypadku – na co dzień chroni przed gałęziami, gradem czy słońcem.
Do noszenia kasków ma zachęcić polskich rowerzystów Stephan Eberharter – mistrz olimpijski w narciarstwie, wielki amator rekreacyjnej jazdy na rowerze, od wielu lat sponsorowany przez UNIQA w Austrii. Głównym medium wykorzystywanym do promocji akcji jest portal Interia.pl, gdzie na stronach www.uniqa.interia.pl internauci mają szansę wygrać 1 ze 100 kasków rowerowych limitowanej edycji BRIKO Mistral.