PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościGenerali wprowadza nowy, elektroniczny system sprzedaży ubezpieczeń – Merkury 2.0.

Generali wprowadza nowy, elektroniczny system sprzedaży ubezpieczeń – Merkury 2.0.

Wiadomości 12.03.2013 (18:37)

Grupa Generali Polska wdraża kolejne, innowacyjne rozwiązanie informatyczne. Tym razem, z myślą o agentach i multiagentach, Generali wprowadza nowy system portalowy „Merkury 2.0”, służący do sprzedaży ubezpieczeń majątkowych. Prace nad nowym systemem trwały rok i kompletnie zmieniły podejście Generali do procesu sprzedaży – ze skoncentrowanego na produkcie na klientocentryczny.

– „Wdrożenie systemu Merkury ma fundamentalne znaczenie dla możliwości rozwoju Generali na polskim rynku ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych. Dla poprawy jakości serwisu na rynku ubezpieczeniowym ogromne znaczenie ma idea mądrego wykorzystywania nowych technologii dostępnych nie tylko dla klientów, ale także pośredników. Sprostanie rosnącym oczekiwaniom naszych partnerów biznesowych jest jednym z wielu ambitnych celów, jakie stawia przed sobą Generali w nowej 1_2_3_4 Strategii biznesowej na najbliższe pięć lat.” – powiedział Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.

 

– „Pomimo dynamicznego rozwoju kanału direct na polskim rynku, to wciąż agenci stanowią główny kanał dystrybucji ubezpieczeń. W dobie coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań oczekują oni od ubezpieczycieli mobilnych, wygodnych narzędzi, które ułatwiają i skracają proces sprzedaży. Wiedząc, że cenią sobie wygodę oraz szybkość reakcji ubezpieczyciela, a także szeroką gamę użytecznych funkcjonalności, zbudowaliśmy intuicyjny portal, wspierający pośrednika na każdym etapie sprzedaży produktów.” – dodał Maciej Tymusz, Dyrektor Sieci Sprzedaży Kompleksowej w Generali.

 

Nowe podejście

 

Poprzednia wersja portalu Merkury wyprowadzała ścieżkę sprzedaży od produktu, obecnie kluczową rolę odgrywają potrzeby Klienta. Merkury 2.0. daje agentom – innowacyjną w skali polskiego rynku – możliwość łączenia, wybranych przez Klienta, różnych typów ubezpieczeń w jeden dedykowany pakiet. Dodatkowo, system posiada moduł „Klienci Generali wybierają”, który podpowiada gotowe zestawy produktów ubezpieczeniowych na podstawie najczęściej wybieranych przez Klientów. Na potrzeby portalu zmieniona została również konstrukcja ubezpieczeń majątkowych. Dzięki wprowadzeniu modułowej budowy produktów, Klient ma możliwość doboru odpowiedniego dla siebie wariantu ochrony.

 

Podpis na tablecie

 

Dzięki wprowadzeniu „szybkiej ścieżki”  Merkury 2.0. to kolejny, po wdrożonym w styczniu br. Koncie Klienta, system automatyzujący i przyspieszający procesy sprzedaży i obsługi produktów firmy. „Szybka ścieżka” znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej gamy produktów. Dzięki „zaciąganiu” danych Klienta do portalu, automatycznym zaznaczaniu i podpowiadaniu standardowych opcji, np. w przypadku ubezpieczeń mienia, system automatycznie podpowiada sugerowaną sumę ubezpieczenia, obliczaną na podstawie lokalizacji, rodzaju budynku oraz zakresu ochrony, agent będzie mógł wystawić jedną polisę, nawet na kilka produktów, za pomocą kilkunastu kliknięć, w zaledwie kilka minut.

Innowacją na skalę polskiego rynku ubezpieczeń jest także wyjątkowa funkcjonalność systemu, wprowadzająca wykorzystanie podpisu elektronicznego, co daje możliwość wygenerowania dokumentu również na smartfonach i tabletach. Nowy Merkury 2.0 jest bardzo intuicyjny, właściwie prowadzi agenta za rękę przez każdy etap procesu wystawiania polisy. Zmieniła się również szata graficzna, wygląd systemu został dostosowany do aktualnych trendów rynkowych.

– „Wszystkie rozwiązania zostały uzgodnione zarówno w fazie koncepcyjnej jak i finalnej z partnerami biznesowymi Generali. Wybrana grupa agentów i multiagentów testowała system Merkury 2.0. przez wiele tygodni. Także dzięki ich rekomendacjom dotyczącym funkcjonalności oraz wyglądu portalu, udało nam się zbudować nie tylko przejrzyste i innowacyjne, ale także intuicyjne, łatwe w obsłudze narzędzie. Dzięki skróceniu czasu polisowania nasi pośrednicy mogą teraz więcej czasu poświęcić na rozmowę z klientem, doradztwo i identyfikację jego potrzeb ubezpieczeniowych” – dodaje Dyrektor Maciej Tymusz.

 

Wnętrze systemu

 

System został zbudowany na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych zarówno przez specjalistów zespołów merytorycznych, IT, jak i partnerów biznesowych Generali. W pracach nad nowym systemem uczestniczyło ponad 80 pracowników Generali, wspieranych doświadczeniem ekspertów zewnętrznych. Na potrzeby systemu zostało zbudowane, metodą in-house, czyli własnymi zasobami informatycznymi, narzędzie parametryzujące wysokość składki. Dzięki temu Generali będzie miało możliwość szybszego reagowania na zmiany rynkowe poprzez skrócenie czasu wdrożenia nowego produktu z kilku miesięcy do zaledwie kilku tygodni.

 

Plany rozwoju

 

Portal będzie systematycznie wzbogacany o nowe funkcjonalności. Należy się spodziewać, że rozwój systemu Merkury 2.0 znacznie zmniejszy czasochłonność obsługi klienta w oddziałach i poprawi komunikację pomiędzy pracownikami Centrali a pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie również na efektywność działań Generali na rynku ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych.

2013-03-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców