PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości1 milion klientów bankowości elektronicznej w Banku Pocztowym

1 milion klientów bankowości elektronicznej w Banku Pocztowym

Wiadomości 12.03.2013 (11:41)

Bank Pocztowy poszerza grupę docelową o coraz dynamiczniej rosnący segment klientów korzystających z usług on-line. Dzięki prowadzonym działaniom oraz współpracy w ramach Grupy Poczty Polskiej, do końca 2015 r. bank planuje obsługiwać ok. 1 mln Klientów za pomocą kanałów zdalnych.

 

Dynamiczny rozwój Banku Pocztowego  w przeciągu ostatnich 3 lat sprawił, że liczba klientów wzrosła z 0,5 mln do 1,3 mln. Zgodnie z przyjętą Strategią, bank kieruje swoją ofertę, głównie za pośrednictwem sieci Poczty Polskiej, przede wszystkim do osób z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, grupy nieubankowionych, osób starszych, a także mikro- i małych firm. Do końca 2015 r. bank ma zamiar obsługiwać 3 mln klientów.

 

– Osiągnięta w ciągu 3 lat przez Bank Pocztowy pozycja na rynku bankowości detalicznej dowodzi, że  obrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Nie tylko bardzo szybko pozyskujemy klientów, ale też stale poprawiamy wskaźniki efektywności. Kontynuujemy proces budowania „prostej i dostępnej” bankowości w Polsce powiatowej – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

 

– Obserwujemy jednak trendy rynkowe, które pokazują rosnącą rolę Internetu także wśród naszej grupy docelowej.  Dzięki rozwojowi bankowości elektronicznej dostosowanej do potrzeb naszych klientów, a także wspólnej ofercie Banku i Poczty dla użytkowników e-commerce, chcemy aby na koniec 2015 r. 1/3 Klientów korzystała ze zdalnych kanałów obsługi – dodaje prezes Bogus. 

 

Diagnoza społeczna 2011 warunków i jakości życia Polaków pokazuje, że dostęp do Internetu ma średnio 60% gospodarstw domowych, korzysta już z niego połowa Polaków, a 76% z nich deklaruje, że robi to codziennie. Ponad 10 milionów użytkowników indywidualnych korzysta z bankowości internetowej.  Rynek e-commerce, który stanowi obecnie 3 proc. PKB, do 2015 r. powinien wzrosnąć do 4 proc. PKB – klienci e-sklepów stanowią jedną z szybciej rosnących grup aktywnych użytkowników Internetu. Co 3 z nich mieszka na obszarach wiejskich, gdzie dzięki szerokiej sieci placówek pocztowych dociera Bank Pocztowy, zapewniając tanie, dostępne i proste usługi finansowe (odgrywając istotną rolę w walce z wykluczeniem finansowym). Szczególnie dobrze widać to na przykładzie małych miejscowości – 50 proc. klientów Banku pochodzi z miejscowości do 5 tys., a 75 proc. z miejscowości do 50 tys. mieszkańców. 

 

Perspektywy rozwoju Internetu w Polsce stały się przesłanką do opracowania wspólnie z Pocztą Polską koncepcji „pod jednym dachem”, w ramach której Bank Pocztowy – poza dynamicznym rozwojem sieci 360 Mikrooddziałów (wciąż dla większości Polaków to placówki stanowią główny kanał kontaktu z bankami) – chce zaproponować klientom platformę dla e-commerce, powiązaną z płatnościami elektronicznymi oraz kompleksową ofertą produktów finansowych i pocztowych.

 

Takie działania Banku i jego głównego udziałowca, Poczty Polskiej wpisują się również w realizowaną przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji strategię cyfryzacji społeczeństwa, opartą na inicjatywach na rzecz  zwiększenia dostępu do Internetu, tam gdzie  nadal jest to utrudnione, a także na działaniach edukacyjnych poprawiających umiejętności wykorzystywania nowych technologii w codziennym życiu.

 

Zaproponowane przez Bank Pocztowy i Pocztę Polską rozwiązanie e-commerce będzie integrować usługi bankowe i pocztowe dla kupujących, sprzedających i dostawców. W rozwoju biznesu e-commerce niekwestionowaną przewagą konkurencyjną Poczty Polskiej będzie licząca ponad 8 tys. placówek sieć pocztowa oraz zasoby ludzkie  – Poczta zatrudnia  ok. 20 tys. doręczycieli. Pozwoli to na  pozostanie liderem pod względem logistycznej współpracy ze sklepami internetowymi, podobnie jak to miało miejsce  w latach 2010 i 2011[1].

 

W ciągu najbliższych dwóch lat Bank Pocztowy zdecydowanie rozwinie swoją ofertę dla internautów, która będzie miała też na względzie aktywizację Klientów Banku Pocztowego i Poczty Polskiej. W 2012 r. bank wdrożył nowy system Call Center z procesowym zarządzaniem kampaniami,  uruchomił platformę work flow, a także platformę front endową dla pracowników obsługujących klientów Banku. Na kolejne lata zaplanowany jest dalszy rozwój technologiczny.

 

– W 2013 r. uruchomimy nowy serwis transakcyjny dla klientów instytucjonalnych oraz detalicznych. Właśnie wprowadziliśmy możliwość otwierania konta przelewem. W 2014 r. chcemy wzbogacić ofertę o bankowość mobilną. Podejmujemy szereg działań, które świadczą o  rozwoju Banku Pocztowego również w obszarze technologicznym i pozwalają naszym Klientom na dostęp do nowoczesnych rozwiązań w ramach realizacji naszej misji „prostej i dostępnej” bankowości – mówi Prezes Bogus.

 

[1] Źródło: eCommerce Standard, 2012

2013-03-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców