„Zakończyliśmy pewien etap budowy banku. W ciągu kilku lat nasz plan z powodzeniem wdrożyliśmy. Czas na zaplanowanie dalszego wzrostu” – powiedział na czwartkowej konferencji Bogusław Kott, prezes banku dodając, że bank będzie rozwijał się organicznie.
Program ekspansji zakłada otwarcie w ciągu trzech lat 160 nowych oddziałów i zmianę wizerunku polegającą m.in. na modyfikacji logo banku.
„Planujemy częściowo zmienić nasz image. Obok rozbudowy małych placówek detalicznych, chcemy rozbudować sieć placówek większych” – powiedział Kott.
Prezes poinformował, że około 100 nowych oddziałów powstanie w pięciu największych miastach. Odziały te będą przygotowane do obsługi klientów zamożnych oraz małych przedsiębiorstw. Zmiana wyglądu obecnie funkcjonujących oddziałów ma zostać zrealizowana do maja 2006 roku.
Przedstawiciele banku poinformowali, że ekspansja ta spowoduje przesunięcie realizacji celów strategicznych. W maju 2005 roku w zaktualizowanych celach strategicznych bank planował, że w 2007 roku wskaźnik ROE netto wzrośnie do 15 proc., natomiast wskaźnik koszty/dochody spadnie do 65 proc.
Teraz cele te mogą być osiągnięte najwcześniej w 2008 roku. „Dzięki ekspansji szybciej osiągniemy wyższe udziały w rynku, jednak osiągnięcie niektórych wskaźników średnioterminowych może opóźnić się o rok. Prawdopodobnie osiągniemy je w 2008 roku” – powiedział Kott.