Comperia zakończyła prywatną ofertę akcji i pozyskała od inwestorów instytucjonalnych 3,5 mln zł. Środki posłużą spółce do sfinansowania strategicznego projektu rozwoju ubezpieczeń. Akcje nowej emisji będą stanowić 14 proc. w podwyższonym kapitale spółki i będą reprezentować 8,4% głosów.
„Pierwotnie środki z emisji miały służyć przejęciu spółki z branży ubezpieczeniowej, posiadającej sieć agentów ubezpieczeniowych oraz budowie narzędzi informatycznych. W tych warunkach rynkowych uznaliśmy, że najlepszą strategią jest rozłożenie naszego planu ekspansji na dwa etapy. W pierwszej kolejności chcemy zbudować nowatorską aplikację dla agentów, przetestować ją i zbudować większą bazę klientów porównujących ubezpieczenia online – na zrealizowanie tych celów pozyskaliśmy odpowiedni kapitał.
Ostatecznie, w drugiej połowie roku będziemy technicznie gotowi do przejęcia prężnie działającej sieci agentów.” – powiedział Bartosz Michałek, prezes Comperia.pl.
Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń rynek direct rozwija się w tempie 20 proc, najszybciej spośród wszystkich kanałów dystrybucji. To dowód na to, że aktywność konsumencka, również w zakresie zakupu ubezpieczeń, przenosi się do internetu. Z doświadczeń firm finansowych wynika, że najlepszym modelem sprzedaży jest połączenie modelu online i offline. Polacy szukają ofert w internecie ale przy zakupie preferują bezpośredni kontakt z agentem.
„Sytuacja na rynku pierwotnym szczególnie w przypadku małych i średnich spółek wciąż jest bardzo trudna, tym bardziej cieszymy się, że nasz plan rozwoju przekonał inwestorów instytucjonalnych do zaangażowania kapitałowego. Udało nam się osiągnąć kompromis pomiędzy wyceną spółki i skłonnością dotychczasowych akcjonariuszy do rozwodnienia kapitału.” – dodał Bartosz Michałek.
Środki z oferty oprócz budowy narzędzi dla agentów zostaną przeznaczone na rozwój portali w Grupie Comperia oraz przystosowanie porównywarek Comperii do urządzeń mobilnych.
„Sprzedaż produktów za pośrednictwem urządzeń mobilnych tzw. m-commerce rośnie bardzo dynamicznie. Nie mamy wątpliwości, że wpłynie to też na wzrost liczby produktów finansowych kupowanych online. Chcemy być beneficjentem tego trendu. – podkreślił prezes Michałek.
Według prognoz finansowych w 2013 roku Comperia osiągnie przychody netto w wysokości 12,5 mln zł. Szacunkowy skonsolidowany zysk netto w 2013r. wyniesie 3,1 mln zł a EBITDA 5,1 mln zł. Spółka podtrzymuje też plan przejścia na główny parkiet GPW w 2013r.
