Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich studentów III roku ID UW, którzy pragną zdobywać i poszerzać swoją wiedzę z zakresu public relations na MMPR. Akcja została zorganizowana po raz pierwszy w historii i była odpowiedzią na rosnące zainteresowanie studentów specjalizacją PR.
Zadaniem kandydatów było przygotowanie i opracowanie strategii public relations dla Instytutu Dziennikarstwa UW lub dla specjalizacji MMPR. Akcja spotkała się ze znaczącym zainteresowaniem – zgłoszono aż 19 profesjonalnie przygotowanych prezentacji, które obecnie są oceniane przez Jury. Komisja weźmie pod uwagę następujące kryteria: opracowanie strategii, kreację (i „możliwości realizacyjne”), szczegółowość opracowanych pomysłów („zawartość”), umiejętności przygotowania prezentacji oraz proponowane wskaźniki mierzenia efektywności kampanii.
Ze strony Związku Firm Public Relations prace będą oceniać:
1. Paweł Trochimiuk (Prezes Partner of Promotion, Prezes ZFPR)
2. Bogdan Biniszewski (prezes ComPress i Wiceprezes ZFPR)
3. Andrzej Stolarczyk (Dyrektor Generalny RPR Group, Wiceprezes ZFPR)
Ze strony Instytutu Dziennikarstwa UW (specjalizacji MMPR) w jury zasiądą:
1. Prof. dr hab. Jerzy Olędzki (szef Międzyzakładowej Pracowni MMPR)
2. Dr hab. Michał Gajlewicz (specjalista z zakresu reklamy w MP MMPR)
3. Anna Jupowicz-Ginalska (doktorantka ID UW, specjalista ds. PR w RMF FM)
Patronat honorowy nad konkursem objął Dyrektor ID UW, prof. dr hab. Janusz Adamowski.
Wyniki zostaną ogłoszone 31 marca 2006. Dla laureatów przewidziano następujące nagrody: zwycięzca konkursu zostanie przyjęty na specjalizację MMiPR bez konieczności zdawania trzystopniowych egzaminów wstępnych, zdobywca II lokaty otrzymuje 30 punktów na poczet wyników przyszłego egzaminu, zdobywca III lokaty – 15 punktów na poczet wyników przyszłego egzaminu, autorzy prac wyróżnionych otrzymują po 10 punktów, a wszyscy pozostali uczestnicy konkursu otrzymują po 5 punktów.
Nie przewidzieliśmy żadnych nagród rzeczowych w pierwszej edycji konkursu. – mówi prof. Jerzy Olędzki. Uzgodniliśmy, że na razie pozostaniemy przy nagrodzie znacznie cenniejszej – przyjęciu na MMPR bez egzaminów wstępnych, a pamiętajmy, że co roku swoją chęć nauki na naszej specjalizacji zgłasza wielu studentów. Dlatego musieliśmy wprowadzić limit miejsc: przyjmujemy zaledwie po 25 osób na studia dzienne i wieczorowe (a rokrocznie w procesie rekrutacyjnym mamy średnio 2-3 osoby na jedno miejsce). Konkurs wskazuje tych, dla których studiowanie PR jest prawdziwym celem, a dodatkowo daje szansę na uniknięcie stresu, związanego z trudnym egzaminem. Myślimy, że równie istotnym celem dla uczestników konkursu jest poddanie się ocenie specjalistów ze Związku Firm Public Relations. – dodaje Jerzy Olędzki.
Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations, Paweł Trochimiuk podkreśla: Polska branża PR rozwija się niezwykle dynamicznie i potrzebuje coraz większej liczby wykształconych specjalistów. Dzięki konkursowi ci, którym bardzo zależy na zdobyciu zawodu konsultanta PR, mają dodatkową szansę na wykazanie się swoimi zdolnościami, umiejętnością strategicznego myślenia i pomysłowością. Udział w jury przedstawicieli Związku Firm Public Relations, szefów agencji PR wnosi wartość dodaną – spojrzenie na prace konkursowe oczami wieloletnich praktyków. Mam nadzieję, że nasze oceny i wskazówki będą cennym źródłem informacji dla uczestników konkursu.