Pięciu studentów z Polski, Francji, Hiszpanii, Chin i USA, z wiodących szkół biznesowych na świecie przedstawiło sukces rynkowy mBanku jako przykład i model dla 350 menadżerów z 83 krajów świata. Studium przypadku stworzone w ramach programu MBA w INSEAD we Francji, Singapurze i Wharton Business School w Filadelfii, poświęcone jest innowacjom w infrastrukturze informatycznej wdrożonej i wykorzystanej w projekcie mBanku.
mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ma dbałość o klienta, przejawiająca się podporządkowaniem modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.
W 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 4 mln – w ciągu pięciu lat nastąpił 80-krotny wzrost. W tym samym okresie mBank pozyskał 1,05 miliona klientów i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.