W ostatnim czasie BT podpisało szereg umów z dostawcami kontentu do tej usługi m.in. z producentem telewizyjnym firmą Endemol na licencje programów i dostarczanie przełomowego interaktywnego kontentu do BT Vision. BT podpisało także umowę z licencyjną Cartoon Network dotyczącą najpopularniejszych programów takich jak „Atomówki” (Powerpuff Girls) czy też „Laboratorium Dextera (Dexter’s Laboratory) oraz dostarczanie interaktywnego kontentu do BT Vision.
Usługa BT Vision będzie oferowała treści dostarczane przez innych dostawców, z którymi BT podpisało wcześniej kontrakty. Są to największe na świecie firmy oferujące rozrywkę takie jak na przykład BBC Worldwide, Paramount, Warner Music Group, National Geographic Channel czy kanały telewizyjne dla dzieci HIT Entertainment i Nelvana.
Klienci będą mogli wybierać z szerokiej oferty wideo na żądanie, programowanych stacji TV i radiowych oraz niespotykanych dotąd usług interaktywnych i komunikacyjnych. A wszystko to poprzez własny odbiornik telewizyjny.
Usługa będzie pierwszą na świecie kombinacją dostępu do cyfrowych naziemnych kanałów dostarczanych przez klasyczną antenę z wideo na żądanie dostarczanym przez szerokopasmowy Internet. Ta unikalna kombinacja jest możliwa dzięki platformie programowej przygotowanej przez Microsoft z interfejsem wyprodukowanym przez Philipsa. Pozwoli to klientom na swobodny wybór, kontrolę i wygodę. W przeciwieństwie do płatnych usług telewizyjnych BT Vision nie będzie wymagało płacenia miesięcznego abonamentu.
BT Vision będzie dostępne poprzez urządzenie BT Hub, które stanowi podstawę strategii BT dotyczącej konwergentnego domu. Urządzenie umożliwi również zbudowanie sieci bezprzewodowej w domu oraz, dzięki zastosowaniu technologii IP, przeprowadzanie do 5 niezależnych rozmów telefonicznych w jednym czasie.