Ranking Miesięcznika BANK, przygotowany w oparciu o analizy ekspertów rynkowych oraz wyniki finansowe banków za 2005 r. został opracowany już po raz 11. Jak podkreślają jego twórcy, jest to pierwszy tego rodzaju dokument, który tak szeroko prezentuje banki, charakteryzujące się najwyższą dynamiką efektywności, przychodów i korzystnej strukturze kosztów.
W efekcie prac Jury przyznało 11 nagród głównych oraz liczne wyróżnienia w poszczególnych kategoriach.
Nagrodę dla BRE Banku, jako najlepszego Banku dostępnego przez Internet odebrał Prezes Zarządu spółki, Sławomir Lachowski.
„Jeszcze 5 lat temu nikt nie przypuszczał, że bankowość internetowa osiągnie taki sukces. Dziś z tego rodzaju usług korzysta około 1,4 mln Klientów detalicznych i korporacyjnych BRE Banku, a mBank – pierwszy internetowy bank w Polsce – jest jednym z 10 największych banków internetowych w Europie. Nie spoczywamy jednak na laurach. Systematycznie wprowadzamy innowacje zarówno w ofercie produktowej, jak i w rozwiązaniach technologicznych. Dzięki temu staramy się uprzedzać rosnące wymagania i potrzeby biznesowe naszych klientów, co stanowi jeden z elementów naszej przewagi konkurencyjnej” – komentuje Prezes Zarządu BRE Banku, Sławomir Lachowski.
BRE Bank stawia na innowacyjność oferując unikalne produkty i posługując się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. W latach 90 był pionierem wdrożenia systemu rozliczeń międzyoddziałowych w czasie rzeczywistym i bankowości elektronicznej (BRESOK) dla przedsiębiorstw, za który otrzymał certyfikat jakości ISO 9001. Aby sprostać wysokiej konkurencji i utrzymać pozycję lidera, BRE Bank stale doskonali ofertę i wdraża nowoczesne rozwiązania informatyczne. Najnowszą propozycja dla klientów korporacyjnych jest system bankowości elektronicznej iBRE – jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań dostępnych na rynku bankowości internetowej dla firm, gwarantujące pełne bezpieczeństwo transakcji oraz najwyższy poziom usług. Z bankowości elektronicznej BRE Banku (BRESOK i iBRE) korzysta już ponad 10 tysięcy przedsiębiorców.
Klientom indywidualnym BRE Bank zapewnia nowoczesne usługi bankowości detalicznej w oparciu o zdalne kanały dostępu, w tym głownie Internet, za pośrednictwem mBanku i (pierwszego w pełni internetowego banku w Polsce) oraz MultiBanku (łączącego nowoczesną bankowość internetową z obsługą klientów w tradycyjnych oddziałach, pełniących rolę centrów usług finansowych).