PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBankowość korporacyjna dla wymagających

Bankowość korporacyjna dla wymagających

Informacje 25.07.2006 (11:03)

Wyróżniaj się lub zgiń

W obliczu nasilającej się konkurencji i koncentracji w polskim sektorze finansowym, wyjątkowa strategia i model działania mogą stać się źródłem przewagi konkurencyjnej banku i jednocześnie stanowić wartość dodaną dla klienta. Przedsiębiorcy oczekują czegoś więcej niż standardowego produktu przeznaczonego dla tysięcy podobnych podmiotów gospodarczych. Chcą mieć pewność, że korzystają z usług banku, który rozumie ich szczególne potrzeby, wychodzi im naprzeciw i jednocześnie daje im coś wyjątkowego, czego nie znajdą u konkurencji.

W związku z tym banki wręcz prześcigają się w tworzonych z rozmachem kampaniach wizerunkowych, by zakomunikować swoją troskę o interesy klientów, lecz niewiele z tych działań przekłada się na większą funkcjonalność i satysfakcję klientów. Poszerzanie wachlarza oferowanych produktów o ubezpieczenia, fundusze inwestycyjne czy usługi leasingowe, jest trendem od kilku lat obserwowanym w europejskiej bankowości (Skandynawia, Francja, Niemcy), a ostatnio pojawia się również w Polsce.

Na rodzimym rynku BRE Bank, jako jeden z pierwszych, próbuje wprowadzić nowe standardy, kładąc szczególny nacisk na obszar usług dla przeznaczonych dla klienta korporacyjnego. Wdrażana od kilku miesięcy strategia polega m.in. na zmianie wizerunku banku, wdrożeniu nowych zasad organizacji sprzedaży oraz segmentacji i modelu obsługi klientów. Oprócz kosmetycznych zmian, takich jak nadanie placówkom nowej nazwy czy bardziej nowoczesnego wystroju wnętrz, wprowadzono kilka praktycznych usprawnień, które powinny stanowić wartość dodaną dla klientów.

Oddziały Korporacyjne kładą obecnie największy nacisk na doradztwo oraz koncentrują się na procesie sprzedaży i obsługi klientów. W skali całego banku wydzielono działania rozliczeniowe (tzw. back-office), dzięki czemu oddziały, z których korzystają przedsiębiorcy, zostały odciążone od zadań niezwiązanych bezpośrednio z biznesem. Funkcje rozliczeniowe przejęła centrala banku i regionalne jednostki back-office. Ma to na celu zwiększenie liczby doradców i poprawienie jakości obsługi klienta. Jak w praktyce sprawdził się nowy model przekonamy się już wkrótce, śledząc kolejne publikacje wyników kwartalnych BREbanku.

Nie tylko przelew

Klient przychodząc do Oddziału Korporacyjnego jest witany przez specjalnie przeznaczoną do tego osobę, która rozpoznaje wstępnie cel wizyty i kieruje go do odpowiedniego pracownika banku. Dzięki możliwości skorzystania z produktów finansowych innych spółek grupy kapitałowej BRE, a nie jak dotychczas tylko banku, kilka spraw załatwia się w jednym miejscu zyskując cenny czas. Nieco zaskakujący fakt, że w banku można liczyć pomoc pracownika recepcji w razie potrzeby zarezerwowanie pokoju w hotelu, biletów na pociąg czy samolot, bądź zamawiania taksówki. Czekając na obsługę klient może prześledzić aktualne wiadomości biznesowe na plazmowym odbiorniku, lub zapoznać się z bieżącą prasą.

Przedsiębiorcy nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami z różnych względów mogą życzyć sobie zorganizowania spotkania biznesowego poza siedzibą firmy, na „neutralnym terenie”. W banku znajdą wówczas specjalne pomieszczenia spotkań wyposażone w dostęp do Internetu, Intranetu i końcówek systemowych dla pracowników, które mają sprawić, że instytucja utożsamiana dotychczas głównie z udzielaniem kredytów i wykonywaniem zleconych przelewów, stanie się swego rodzaju centrum biznesowym.

Będąc w podróży klienci mogą skorzystać ze specjalnego pomieszczenia biurowego oddanego do ich dyspozycji lub zorganizować videokonferencję. Nowe możliwości mają być dostępne nie tylko dla gigantów międzynarodowego biznesu, ale przede wszystkim dla małych i średnich firm, które w większości nie miały wcześniej kontaktu z tak indywidualną obsługą.

Czas zweryfikuje

Pionier zawsze dużo ryzykuje, ale w przypadku odniesionego sukcesu jego pomysły są często powielane przez konkurentów i wyznaczają nowe standardy. Model biznesowy BRE Banku, wpisuje się w szerszy trend nowoczesnej gospodarki, nastawionej na kreowanie dodatkowej wartości dla klienta. Jeśli okaże się, że polscy przedsiębiorcy oczekiwali podobnych rozwiązań, zaobserwujemy powstające jak grzyby po deszczu oddziały innych instytucji finansowych, oferujące usługi typu all-in-one. Z naszych informacji wynika, że o zmianie dotychczasowego oblicza swoich placówek korporacyjnych myśli m.in. Bank BPH i Raiffeisen Bank Polska.

Fakt, że bankowość korporacyjna jest w Polsce w fazie dynamicznego rozwoju nie ulega wątpliwości, jednak wcale nie jest jeszcze przesądzone jaki model działalności banków najlepiej spełni wysokie oczekiwania przedsiębiorców, ceniących sobie swój czas, lecz nade wszystko swoje ciężko zarobione pieniądze.

bre 2006-07-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bre

Sprawdź także:

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Robert Azembski

Robert Azembski

Członek Zespołu PR w Banku Ochrony Środowiska.…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców