PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościDeweloperzy zbyt łagodni w walce o klienta

Deweloperzy zbyt łagodni w walce o klienta

Wiadomości 19.10.2012 (08:52)

Ledwie Komisja Nadzoru Finansowego zasugerowała poluzowanie bankowej polityki kredytowej, a już pojawiają się głosy wieszczące podwyżkę cen mieszkań. Póki co, trwa jednak ostatni kwartał roku, w którym deweloperzy mogą jeszcze powalczyć o klientów. Trudno wszak oprzeć się wrażeniu, że ta bitwa nie jest zbyt zacięta.


Używanie haseł windy w każdej klatce, nieruchomość ogrodzona czy wyjątkowa lokalizacja jako argumentów mających przeciągnąć klienta na stronę dewelopera brzmi w dzisiejszych czasach śmiesznie i niedorzecznie, a mimo to wiele ofert wciąż wygląda w ten sposób. Brakuje konkretnych zachęt i szczerej gotowości do negocjowania cen.

Dziś w sprzedaży lokale zamiast marzeń

Tegoroczna jesienna oferta deweloperów nie jest żadną rewolucją, mimo że z racji wygaszania Rodziny na swoim sytuacja na rynku wyraźnie różni się od tej z poprzednich okresów. Mieszkań do wyboru jest sporo, a – co nawet ważniejsze są projektami zrealizowanymi, można je odwiedzić i ocenić od środka. Klienci nie muszą już zatem decydować się na zakup dziury w ziemi, jak robili to kilka lat temu ich poprzednicy.

Dopóki na rynku obracało się projektami mieszkań, można było sprzedawać marzenia kartą przetargową były wizualizacje nie tylko samych lokali, ale też, a może przede wszystkim zielonych okolic i kompleksowej infrastruktury, jaka miała pojawić się dookoła. Obiecać było można wiele, i równie wiele nie zrealizować. Odkąd jednak na półkach firm deweloperskich zalegają gotowe lokale, sprzedaż nabrała innego wymiaru. Wyzwanie polega teraz na sprzedaniu produktu, który widać jak na dłoni i którego jakość klient może samodzielnie ocenić. To, czym przede wszystkim można go dziś skusić, to nie dobrze brzmiące hasła, ale konkurencyjne warunki cenowe.

Zachęty, które nie zachęcają


W rankingu najbardziej ogranych haseł reklamowych deweloperów czołowe miejsca mogłyby zająć:

– „gotowe mieszkania”,
– „dobry adres”,
– „znakomita lokalizacja”,
– „spokojne i bezpieczne miejsce”,
– „ostatnie lokale”.

To frazy codziennie pojawiające się na łamach prasy i w katalogach mieszkaniowych. Mimo że ostatnie dziesięciolecie przyniosło swoistą rewolucję na polskim rynku nieruchomości, wielu dużych, znanych deweloperów wciąż zachowuje się jak początkujący sprzedawcy nieumiejętnie zabiegający o względy klienta. Skoro co druga inwestycja staje pod dobrym adresem, blisko centrum miasta, w spokojnym miejscu idealnym dla rodzin, decydująca będzie cena, jaką przyjdzie zapłacić za mieszkanie w jednym z tych miejsc. Zwłaszcza że po okresie euforii na rynku nieruchomości nastały trudniejsze dla kredytobiorców czasy, wymuszające ostrożniejsze podejmowanie decyzji zakupowych.

Kupujący chcą niższych cen


Bonus w postaci pralki, porada na temat pośrednika kredytowego czy dni otwarte inwestycji, nawet z dowozem klienta na miejsce brzmią dobrze, ale wciąż są bardziej elementem kampanii marketingowej niż sprzedażowej. Odwiedzenie inwestycji to dziś oczywista możliwość, jaką powinno się dać każdemu klientowi. Prawie na pewno będzie on oczekiwał czegoś więcej. Przede wszystkim niższej niż standardowa ceny.

Zwyczajne zejście z cen w wielu przypadkach byłoby najczęściej ekonomicznie nieuzasadnione. Co innego obniżka cen dla wybranych klientów albo w wybranym tylko okresie. Przykładem krótkotrwałe, ale wyraźne i dobrze zakomunikowane w pewnych kręgach obniżki cen przypominające te, które organizują przewoźnicy lotniczy (pula tanich biletów dla kilku pierwszych chętnych osób).

Deweloperska oferta nabiera więcej kolorów wiosną i jesienią, w czasie licznych targów mieszkaniowych. Zachęty w stylu przyjdź i kup taniej brzmią jak puste obietnice, ale są jedną z faktycznych szans na kupno mieszkania w niższej cenie. W zamian za złożoną na targach deklarację zakupu można liczyć na preferencyjne, zwykle kilkuprocentowe stawki przy negocjowaniu ostatecznej ceny.

Ceny od niskich pułapów


Prawdą jest, że ogromna część deweloperów podkreśla dziś posiadanie w swojej ofercie mieszkań spełniających limity programu Rodzina na swoim. Trzeba jednak uważać, żeby wybierając niską cenę, nie nadepnąć na minę. Prawie zawsze za lepsze dobrze nasłonecznione, położone na środkowych kondygnacjach, rozkładowe i niejednostronne mieszkania w inwestycji trzeba będzie zapłacić więcej. O prawdziwych powodach do obniżania cen niektórych mieszkań pisaliśmy kilka dni temu.

Mimo że tę metodę stosują wybrani deweloperzy, obiecanie klientowi możliwości negocjowania cen zwykle postrzegane jest jako zbyt odważne posunięcie. Nawet jednak wtedy, kiedy taka deklaracja ze strony sprzedającego nie pada, błędem będzie negocjacji nie podjąć. W teorii tym sposobem można zejść o 10-15% w dół wobec pierwotnej ceny. Czy do jakiegokolwiek ustępstwa uda się doprowadzić, w dużej mierze będzie zależało od cierpliwości klienta.

Malwina Wrotniak

Bankier.pl

2012-10-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk, Dyrektor Biura Komunikacji i Relacji Inwestorskich…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców