PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościRynek pierwotny kontra wtórny – deweloperzy mają o kogo walczyć

Rynek pierwotny kontra wtórny – deweloperzy mają o kogo walczyć

Nieruchomości 09.10.2012 (10:08)
Tylko co dziesiąta osoba zainteresowana kupnem mieszkania zdecydowanie szuka lokalu nowego, prosto od dewelopera – wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez portal domy.pl. Ponad cztery razy większą grupę stanowią klienci preferujący rynek wtórny. Prawie co drugi klient nie ma określonych preferencji – szuka atrakcyjnej oferty zarówno wśród mieszkań nowych jak i używanych.

Wyniki badania przeprowadzonego przez portal domy.pl to wyraźny znak, że zarówno działy marketingu jak i sprzedaży w firmach deweloperskich mają szerokie pole do popisu. Choć tylko niespełna 10% klientów poszukujących obecnie mieszkań to zadeklarowani zwolennicy nowych lokali, to jednak do zdobycia jest dużo większa część rynku. Blisko połowa klientów poszukujących obecnie ofert sprzedaży mieszkań nie ma jednoznacznie sprecyzowanych preferencji – szukają ofert zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. O ich ostatecznym wyborze zadecyduje przede wszystkim cena – ona bowiem stanowi główny wyznacznik atrakcyjności oferty dla niezdecydowanych.

Portal domy.pl sprawdził także, jakie przesłanki kierują klientami, którzy jednoznacznie opowiadają się za zakupem mieszkania na rynku pierwotnym bądź na rynku wtórnym. 

Aż 69% osób szukających mieszkań prosto od dewelopera wskazało, że jedną z największych zalet takiej inwestycji jest możliwość wykończenia i urządzenia M według własnego gustu i upodobań. Co ważne, doprowadzenie mieszkania do stanu pozwalającego na wprowadzenie się wcale nie musi się wiązać z ogromnymi wydatkami. Wiele firm deweloperskich oferuje swoim klientom wykończenie mieszkania „pod klucz” po wyjątkowo atrakcyjnych cenach. To sprawia, że taka inwestycja może okazać się tańszym rozwiązaniem niż remont mieszkania używanego.

Drugim najczęściej wskazywanym argumentem przemawiającym za zakupem lokalu na rynku pierwotnych jest cena. Wg 44% klientów poszukujących nowego mieszkania oferty u deweloperów są tańsze od tych oferowanych na rynku wtórnym.

Mniej istotne dla poszukujących mieszkań na rynku pierwotnym okazały się dopłaty w ramach programu „Rodzina na swoim” oraz argument, że nowa nieruchomość jest lepszą lokatą kapitału i później łatwiej będzie ją sprzedać. Takie odpowiedzi wskazał taki sam odsetek respondentów – po 40%. Inny powód chęci dokonania zakupu mieszkania na rynku pierwotnym wskazało tylko 6% klientów.

Zupełnie inaczej swoje preferencje uzasadniają osoby zdecydowane na zakup mieszkania na rynku wtórnym. Dla aż 69% z nich najważniejszy argument to niższe ceny mieszkań używanych.

Bardzo ważna okazała się również kwestia dogodnej lokalizacji – 66% badanych poszukuje M na rynku wtórnym z uwagi na to, że w interesujących lokalizacjach łatwiej jest znaleźć atrakcyjną ofertę właśnie z tego rynku niż z pierwotnego. Zwykle też w najatrakcyjniejszych lokalizacjach ceny mieszkań nowych znacznie przewyższają ceny używanych. Różnicy tej nie zniwelują nawet dodatkowe nakłady na remont lokalu.

Czterech na dziesięciu klientów zdecydowanych na zakup mieszkania na rynku wtórnym jako istotny argument takiego wyboru wskazuje możliwość natychmiastowego zamieszkania w takim lokalu. Okazuje się zatem, że w tym wypadku czynnikiem zniechęcającym do zakupów na rynku pierwotnym jest czas oczekiwania na odbiór lokalu oraz kolejne tygodnie lub miesiące potrzebne do jego wykończenia. Mieszkanie używane ma tę zaletę, że stoi, można do niego wejść, a po zakupie można się do niego wprowadzić praktycznie od razu – zwykle zaraz po sfinalizowaniu transakcji. Zakup nowego często odbywa się jedynie na podstawie planów i wizualizacji.

Mimo doniesień medialnych o trudnej sytuacji na rynku budowlanym stosunkowo niewielki wpływ na preferencje zakupowe klientów ma ryzyko bankructwa dewelopera i niedokończenia inwestycji. Obawę przed znalezieniem się w takiej sytuacji wskazał tylko co piaty klient zdecydowany na zakup mieszkania na rynku wtórnym.

Niewiele, bo zaledwie 1% klientów na mieszkania używane argumentuje swoją decyzję chęcią zakupu lokalu w starej kamienicy. Takich ofert, poza nielicznymi, gruntownymi rewitalizacjami, próżno szukać w ofertach deweloperów. 

Biorąc pod uwagę fakt, że deweloperzy mają do sprzedaży coraz więcej mieszkań, zarówno tych w fazie budowy jak i gotowych, a – jak wynika z badania portalu domy.pl – blisko połowa klientów zainteresowanych zakupem nie wie, czy kupić lokal nowy czy używany, to jest o kogo walczyć.

/domy.pl
2012-10-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców