Bank chce zostać najlepszym bankiem detalicznym w Polsce. Zmiana strategii Handlowego nie dziwi, bowiem to na obsłudze klientów detalicznych banki zarabiają najwięcej. Już wkrótce w ofercie pojawią się więc nowe produkty – m.in. kredyty hipoteczne i rachunki oszczędnościowe. W grudniu będzie już można założyć w tym banku konto przez internet. Bank zamierza wprowadzić do oferty nowe karty kredytowe: dla studentów i młodzieży powyżej 14. roku życia. Handlowy chce także przyciągnąć do siebie Polaków, którzy wyjechali za granicę do pracy. Stworzy im możliwość przesyłania pieniędzy na konto. Bank będzie współpracował z instytucjami w Anglii, Irlandii i Francji.
Bank zamierza także rozbudować swoją sieć sprzedaży. Połączy oddziały detaliczne z korporacyjnymi, będzie otwierać punkty w centrach handlowych i stacjach BP. Jeśli spełnią się zamierzenia zarządu, w 2009 r. większość przychodów Handlowego będzie pochodzić z obsługi klientów detalicznych. Dziś jest to 43 proc.
W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku Grupa Banku Handlowego zarobiła 485 mln zł, o 2,4 proc. mniej niż w podobnym okresie 2005 roku. Zysk samego Banku Handlowego wyniósł 478,3 mln zł.