Ankieta, w której wzięło udział 400 klientów bankowości internetowej pokazała, że bardziej preferowanym przez Amerykanów kanałem kontaktu z bankiem jest Internet w porównaniu z tradycyjną wizytą w placówce banku. Około 69% respondentów traktuje pójście do banku jako męczący obowiązek, a 88% stara się zminimalizować liczbę wizyt w bankach do niezbędnego minimum. Ponad trzy czwarte respondentów (78%) zadeklarowało, że jeżeli było by to możliwe, to chcieli by zrezygnować z zawierania transakcji finansowych w placówkach banków. 69% ankietowanych powiedziało natomiast, że nie mogą doczekać się kiedy wszystkie operacje finansowe będą już mogły być przeprowadzane przez Internet. 74% respondentów zdecydowanie preferuje korzystanie z internetowych rachunków bieżących, 73% – chce dokonywać przelewów internetowych na rzecz instytucji i osób trzecich zamiast płacić gotówką czy za pomocą czeku.
Z drugiej strony, prawie połowa ankietowanych (47%) nadal ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych online. Z danych zawartych w raporcie wynika jednak, że konsumenci preferują usługi finansowe dostępne za pośrednictwem Internetu, nawet jeżeli wiąże się to z wyższymi opłatami pobieranymi przez banki.