„W ciągu ostatnich sześciu lat Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wpisał aż 20 działań banków do rejestru klauzul zabronionych. – Z naszych doświadczeń wynika jednak, że banki są otwarte na załatwianie problemów konsumentów i finał w sądzie znajduje niewielki odsetek spraw – mówiła Mirosława Piłka z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK. Praktyk budzących wątpliwości prawne i etyczne jednak nie brakuje. Najczęściej zgłaszany przez klientów problem dotyczy rezygnacji z umowy kredytowej.(…).” – czytamy.
Ostatnio UOKiK zajął się sprawą tzw. opłat interchange. Są to opłaty pobierane przez wydawcę karty od sklepu lub usługodawcy przyjmującego kartę. Urząd uznał, że są one za wysokie i ukarał 20 banków grzywną. Wiadomo już, że instytucje te zamierzają się odwołać od decyzji Urzędu. Dezaprobatę wobec stanowiska UOKiK wyraziły także organizacje Mastercard i Visa.