„Prezes dodał, że bank poda szczegóły dotyczące powołania spółki ubezpieczeniowej w II kwartale.W 2006 roku bank wszedł na rynek private banking i do tej pory pozyskał około 100 klientów, których średni portfel wynosi około 700 tys. euro. W 2006 roku bank rozpoczął sprzedaż kart kredytowych i wydał ich około 8 tys. W ubiegłym roku Fortis informował, że jego celem jest wydanie minimum 400 tys. kart do 2010 roku.” – podaje PAP.
„Prezes Bujak poinformował, że te plany są nadal aktualne, a w ich realizacji pomoże sieć sprzedaży banku detalicznego Dominet, którą Fortis obecnie przejmuje. Bank czeka na zgodę Komisję Nadzoru Bankowego dotyczącą przejęcia Dominetu. Prezes Fortisu liczy, że decyzja w tej sprawie zapadnie w I kwartale. Do Dominetu trafi obecna działalność consumer finance Fortisu Bank Polska.” – informuje PAP.
„Fortis Bank Polska ma obecnie 46 placówek. Bank otworzył w ubiegłym roku pięć Centrów Kredytowych, które zajmują się tylko obsługą klientów segmentu consumer finance. W 2007 roku powstać ma 10 placówek detalicznych.” – czytamy w komunikacie PAP.
W ciągu czterech kwartałów 2006 r. bank wypracował zysk netto na poziomie 108 mln zł wobec 101 mln osiągniętych w analogicznym okresie 2005 r. Bank odnotował 26% wzrost wyniku z tytułu odsetek. O 76% zwiększyły się pozostałe przychody operacyjne banku.