PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki finansowe Raiffeisen Bank Polska za 2006 r.

Wyniki finansowe Raiffeisen Bank Polska za 2006 r.

Informacje 21.02.2007 (07:53)

– Rok 2006 stał pod znakiem dynamicznej kontynuacji rozwoju banku z ostatnich czterech lat, dzięki czemu udało się znacznie przekroczyć założone plany. Dobra koniunktura stała się oczywiście udziałem całego sektora, który zawdzięczał szybki rozwój spektakularnemu ożywieniu gospodarczemu. Wierzę jednak, że w naszym przypadku kluczem do dalszej poprawy była strukturalna już zdolność do generowania ponadprzeciętnych wyników. Od kilku lat skutecznie bowiem umacniamy pozycję na rynku korporacji, średnich i mniejszych firm oraz w segmencie private banking, jednocześnie coraz silniej zaznaczając swoją obecność w szybko rosnących sektorach detalicznym i mikroprzedsiębiorstw – powiedział Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A.

Wysoka efektywność stanowi już od kilkunastu kwartałów cechę wyróżniającą bank na rynku – zwrot na kapitale przed opodatkowaniem (ROE brutto) poprawił się o 2,5 pp do 33,3%, a ROE netto utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, sięgając 26,2%, co stanowi jeden z najwyższych wyników wśród banków uniwersalnych. Zwrot na aktywach (ROA) wyniósł w 1,6%. Racjonalnie prowadzone inwestycje i skutecznie wdrażany od trzech lat program oszczędnościowy powodują systematyczne zmniejszanie się relacji kosztów do dochodów – obecnie należy ona do jednej z najniższych w sektorze i wynosi 52,5%. Odsetek kredytów nieregularnych na koniec 2006 roku stanowił zaledwie 2,5%, gdy rynek mógł się pochwalić rezultatem 7,4%. Współczynnik wypłacalności ukształtował się na bezpiecznym poziomie 11,8%.

Wyniki finansowe (mln PLN) 31.12.2006 31.12.2005 Zmiana r/r (%)
Suma bilansowa 15.472,8 11.140,2 38,9
Zysk netto 248,5 219,3 13,3
Zysk brutto 316,3 250,2 26,4
Wolumen kredytów 10.288,3 7.958,3 29,3
Odsetek kredytów z utratą wartości 2,5 7,3 –
Wolumen depozytów 10.658,9 8.271,2 28,9
Kapitał banku (akcyjny) 573 493 16,2
Fundusze własne 1.047,6 813,6 28,8
Przychody z tytułu odsetek 834,2 641,3 30,1
Wynik z działalności bankowej 840,3 709,7 18,4
Koszty działania + amortyzacja 440,9 415,7 6,1

W 2006 roku Raiffeisen Bank Polska awansował na pozycję lidera polskiego rynku faktoringu. Skupił wierzytelności na łączną kwotę 3,943 mld zł, a wraz z osiągnięciami spółki zależnej Raiffeisen Faktoring Polska Sp. z o.o. dało to rezultat na poziomie 3,972 mld zł. Bank wprowadził wiele nowatorskich rozwiązań, między innymi: nowoczesną umowę faktoringową oraz aplikację Internet Faktor służącą do kontaktowania się klientów z bankiem on-line. Bank dołączył też do katalogu dwie nowe usługi – faktoring z ubezpieczeniem i faktoring samorządowy. Ogromny sukces odniosła również spółka Raiffeisen-Leasing Polska S.A., która znalazła się w ubiegłym roku na drugim miejscu w kraju pod względem wartości środków oddanych w leasing. Wynik na poziomie 2,2 mld zł oznaczał wzrost o 55% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Mocna pozycja banku na polskim rynku nie jest jednak jedynie efektem bardzo dobrych wyników finansowych, ale również wysokiej jakości usług, którą doceniają media i analitycy. Raiffeisen Bank Polska S.A. drugi rok z rzędu otrzymał prestiżowe wyróżnienia – pierwsze miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” oraz 2. miejsce w rankingu „Najlepszy Bank Detaliczny” miesięcznika Forbes. Powtórzył wyczyn sprzed roku, zdobywając tytuł Najlepszego Banku wg Gazety Bankowej oraz godło Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców. Z kolei Raiffeisen–Leasing Polska S.A. został uznany za „Najlepszą firmę leasingową 2006 roku w leasingu maszyn i urządzeń” przez magazyn Forbes. Spółka została również wyróżniona jako jedyna firma leasingowa w VII rankingu najbardziej dynamicznych firm w Polsce „Gazele Biznesu 2006” przygotowanym przez Puls Biznesu.

Nie bez przyczyny Raiffeisen Bank Polska S.A. jest uznawany za jednego z liderów rynku finansowania małych i średnich firm. Potwierdził to w minionym roku pionierską w całym regionie transakcją syntetycznej sekurytyzacji aktywów. Operacja, w której uczestniczył również czeski Raiffeisenbank a.s., objęła portfel kredytów udzielonych przedsiębiorstwom z sektora MSP w obu krajach o łącznej wartości 450 milionów euro, z czego na Polskę przypadało 270 mln euro. Z kolei Raiffeisen-Leasing Polska dokonał sekurytyzacji portfela umów leasingowych o wartości 640 mln zł.

Ubiegłoroczne sukcesy Raiffeisen Bank Polska S.A. potwierdzają słuszność prowadzonej od 2003 roku strategii tworzenia banku uniwersalnego, silnie zakorzenionego jednak w wyselekcjonowanych niszach, w których może on wykorzystać specjalistyczną i unikalną wiedzę swoich pracowników. W ciągu ostatnich czterech lat aktywa banku, podobnie jak i wartość depozytów, wzrosły dwuipółkrotnie. Wolumen kredytów powiększył się jeszcze więcej (o 170%). W tym czasie sektor zanotował wzrost aktywów o niewiele ponad jedną trzecią.

Krajowy rynek bankowy staje się coraz bardziej nasycony produktami i usługami o coraz wyższej jakości. Raiffeisen Bank Polska rozwijał się jednak w ostatnich latach szybciej od konkurencji, stawiając na wzrost w segmencie małych i średnich firm oraz klientów detalicznych należących do klasy średniej. W tym roku chcemy podtrzymywać te tendencje, poszerzając sieć placówek i oferując innowacyjne produkty, zwłaszcza mikroprzedsiębiorcom i klientom zamożniejszym, do których kierujemy ofertę bankowości prywatnej – powiedział Piotr Czarnecki.

W 2007 roku Raiffeisen Club, czyli departament bankowości prywatnej, planuje między innymi wprowadzenie: nowej kategorii certyfikatów Raiffeisen Centrobanku; zarządzania portfelem na zlecenie przez Raiffeisen Capital Management; funduszy hedgingowych; nowych produktów walutowych. Dla mikroprzedsiębiorców Bank przygotował między innymi: nowe produkty zabezpieczające przed ryzykiem kursowym czy wdrażany już pilotażowo mikrofaktoring.

Położenie silniejszego akcentu na bankowość prywatną i mniejsze przedsiębiorstwa nie oznacza, że Raiffeisen Bank Polska S.A. zamierza rezygnować z ekspansji w segmencie korporacji. W ubiegłym roku z powodzeniem objął swoją aktywnością nowe branże: energetykę odnawialną i biopaliwa. Tradycyjnie realizował też duże projekty w sektorze nieruchomości. Bank chce utrzymać silną pozycję w dziedzinie organizacji emisji instrumentów dłużnych. W ubiegłym roku rozpoczął oferowanie obligacji średnio i długoterminowych, jednocześnie rozwijając dystrybucję skarbowych i korporacyjnych zagranicznych papierów dłużnych.

Planowane na ten rok zwiększenie sieci o około 40 placówek na terenie całego kraju wspomoże rozwój nie tylko biznes korporacyjny, ale i detaliczny. W ofercie dla tego ostatniego pojawią się nowe karty kredytowe. Pogłębiona zostanie współpraca z firmą ubezpieczeniową UNIQA, jednym z największych europejskich koncernów ubezpieczeniowych, z którym spółki Grupy Raiffeisen współpracują w wielu krajach Europy. Właśnie dodawane są też nowe funkcjonalności w serwisie R-Mobile, m.in: zmiany limitów na kartach płatniczych do wysokości ustalonej przez Bank, informacje sms-em o niezrealizowanych transakcjach czy dostęp do usługi 24h/7 dni w tygodniu.

raiffeisen 2007-02-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: raiffeisen

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców