Jakie są plany na ten rok odnośnie rozwoju sieci detalicznej?
Nasza strategia zakłada znaczący wzrost udziału w rynku detalicznym, przede wszystkim chcemy być bliżej klienta. Dlatego też, intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci dystrybucji naszych produktów i usług. Poprzez rozszerzenie obsługi klientów w oddziałach korporacyjnych dostępność naszych usług na mapie Polski wzrośnie o ponad połowę. Intensywnie pracujemy nad mini oddziałami, których do końca bieżącego roku planujemy otworzyć 20, a dodatkowo naszą sieć dystrybucji wzmocnią punkty w centrach handlowych. Będziemy naprawdę na wyciągnięcie ręki.
Tradycyjne placówki bankowe powoli odchodzą do lamusa. Klienci coraz częściej oczekują szybkiej i sprawnej obsługi, bez wychodzenia z domu. Czy oferowane obecnie rozwiązania techniczne zaspokają w pełni oczekiwania rynku?
Nasza sieć sprzedaży to nie tylko placówki bankowe, już dawno wyszliśmy poza standardowe placówki bankowe. Naszym dużym sukcesem jest m.in. sprzedaż cobrandowej karty kredytowej poprzez stacje BP. W grudniu wydalismy 100 000 kartę partnerską z BP co daje jej pozycje nr. 1 na rynku kart partnerskich. Proszę również nie zapominać, że jesteśmy pionierem na rynku finansowym pod względem innowacyjności usług bankowych. CitiPhone był pierwszym w Polsce bankowym centrum obsługi telefonicznej klientów indywidualnych, a nasz wygodny i prosty w obsłudze system bankowości internetowej daje klientom szerokie możliwości korzystania z różnorodnej oferty produktowej, przy jednoczesnym wysokim poziomie zabezpieczenia. Pracujemy już nad nowymi rozwiązaniami, które tak samo jak karty kredytowe czy Citiphone dadzą nam pierwszeństwo na rynku. Każdy klient jest i będzie traktowany indywidualnie i każdy znajdzie taką obsługę jakiej oczekuje. Jesteśmy bankiem uniwersalnym, nastawionym na klienta, na spełnianie jego indywidualnych potrzeb. Jeszcze w tym roku klient znajdzie nas wszędzie i w każdy dowolny, odpowiadający mu sposób będzie mógł się z nami skontaktować i kupić dostosowany do jego potrzeb produkt.
No właśnie produkt. Konkurencja rośnie, czy jest coś czym nas Citibank zaskoczy?
Ostatnie pół roku pokazuje, że pracujemy intensywnie nad nową ofertą dla klientów detalicznych. W chwili obecnej mogę jedynie zdradzić, że już 16 kwietnia rusza nasze nowe konto oszczędnościowe. Będzie to z pewnością najlepsza oferta na rynku. Szczegółów pozostałych planowanych nowości nie mogę zdradzić, ale z całą pewnością będą to nowoczesne i innowacyjne rozwiązania zarówno w zakresie bankowości internetowej, jak i kart kredytowych. Najlepszym przykładem naszych działań i prac nad nową ofertą jest wprowadzenie w tym roku konkurencyjnego cena konta otwieranego przez internet – Citione Direct oferujacego możliwość bezpłatnych przelewów. Obecnie jest ono uznawane za jedno z najlepszych na rynku. Natomiast nasz kolejny mocny punkt w ofercie to karty kredytowe. Wyróżnia je na rynku ich różnorodność i dostosowanie do potrzeb różnych segmentów klientów. W dalszym ciągu pracujemy nad rozszerzeniem ich oferty, m.in. nowa karta coobrandowa z Plusem i LOTem, ale nie tylko. Już wkrótce zaproponujemy kartę, która będzie nowością na polskim rynku. Ponadto na bieżąco pracujemy nad udoskonalaniem naszej aktualnej oferty, zarówno pod względem cenowym jak i rozszerzenia oferty. W tym roku rozszerzyliśmy naszą ofertę detaliczną o kredyt mieszkaniowy i pożyczkę hipoteczną, jak również wprowadziliśmy na rynek pierwsze konto hipoteczne. Nasz cel na ten rok to być najlepszym bankiem detalicznym w Polsce, również pod względem dystrybucji produktów.