Na wprowadzenie nowego kanału sprzedaży zdecydowały się m.in. ING Nationale-Nederlanden i Generali. Oba towarzystwa są na razie zadowolone ze wstępnych wyników osiąganych przez swoją sieć franczyzową, choć takie rozwiązanie wdrażają od niedawna.
– Franczyzą oznacza większe możliwości kariery dla naszych agentów, zwłaszcza tych osiągających wysokie wyniki sprzedaży – uważa Bartosz Marchewka, kierownik projektu f ranczyzowego w ING Nationale-Nederlanden.
Podobnie do sprawy podchodzi Generali. – Ta forma sprzedaży jest propozycją skierowana do najlepszych i najbardziej wszechstronnych agentów – mówi Janusz Szulik, dyrektor Sprzedaży Sieci Kompleksowej Generali. Jego zdaniem, takie rozwiązanie pozwala agentom na rozwój poprzez większą skalę działalności i możliwość zorganizowania siatki tzw. „sub-agentów”, którzy działają na ich konto.” – czytamy w „Parkiecie”.
„ING NN ma już kilka placówek franczyzowych. Do końca roku chce otworzyć ich ponad 20, a w perspektywie dwóch lat myśli o stworzeniu około 100 filii. Generali, które realizację projektu franczyzowego rozpoczęło w marcu 2007 roku, ma w tym momencie jedną tzw. agencję Generali, a cztery kolejne czekają na otwarcie. Towarzystwo chce w tym roku otworzyć jeszcze kilkanaście lokali tego typu.
W punktach franczyzowych ING NN możnakupic ubezpieczenie na życie, przystąpić do ING Nationale-Nederlan-den OFE, zainwestować w fundusze inwestycyjne lub zaciągnąć kredyt hipoteczny ING Banku Śląskiego. W agencjach Generali są sprzedawane wszystkie ubezpieczenia majątkowe, małych i średnich firm, korporacyjne, ubezpieczenia na życie i OFE.”
Placówki działające na zasadach franczyzy coraz częściej uruchamiaja także banki. Tego typu placówki umożliwiają bowiem poszerzenie sieci sprzedaży przy niskim zaangażowaniu kapitału. Niedawno z siecią placówek franczyzowych wystartował Bank Zachodni WBK. Regularnie nowe placówki partnerskie stawia ING Bank Śląski.
