W 2006 roku obroty Grupy wzrosły o 15%, osiągając wartość 891 milionów euro. Oznacza to, że od momentu rozpoczęcia realizacji nowej strategii Europ Assistance – programu Columbus – obroty Grupy zwiększyły się łącznie aż o 55%. W tym samym okresie Grupa Europ Assistance odnotowała zysk przed opodatkowaniem wynoszący przeszło 30 milionów euro, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z rezultatem z ubiegłego roku.
Działalność Grupy Europ Assistance obejmuje cztery segmenty: „Podróż”, „Zdrowie”, „Samochód” oraz „Dom i Rodzina”. W każdym z nich w 2006 roku odnotowano wzrost obrotów, przy czym zgodnie z założeniami programu Columbus, szczególny nacisk położony został na rozwój usług z segmentu „Zdrowie” oraz „Dom i Rodzina”. W konsekwencji, obroty Grupy dotyczące usług związanych ze zdrowiem wzrosły w 2006 roku o 41% w porównaniu z rokiem 2005, zaś w segmencie „Dom i Rodzina” odnotowano zwiększenie obrotów o 18%. W przypadku pozostałych rodzajów działalności Europ Assistance – „Podróż” oraz „Samochód” – obroty wzrosły odpowiednio o 11% i 12%.
Grupa Europ Assistance – twórca idei i założyciel branży assistance na świecie – składa się obecnie z 71 firm usytuowanych w 31 krajach. Dzięki 34 Centrom Alarmowym czynnym przez całą dobę oraz zatrudniającym wyspecjalizowany, wielojęzyczny personel, Europ Assistance niesie pomoc swoim klientom w 208 krajach na świecie. Grupa posiada sieć usługodawców liczącą przeszło 402 000 podmiotów. Są wśród nich m.in. placówki medyczne oraz zajmujące się transportem sanitarnym, firmy holownicze i usprawniające pojazdy, wykwalifikowani specjaliści z branży budowlano-remontowej, lekarze, prawnicy, tłumacze. Ich pracę koordynuje 5000 doświadczonych operatorów w 34 Centrach Alarmowych.
W 2006 roku Grupa Europ Assistance odebrała od swoich klientów na całym świecie ok. 63 milionów telefonów, niosąc pomoc w ponad 14 milionach spraw – co pod względem skali działalności stawia ją na pierwszym miejscu na świecie pośród międzynarodowych grup assistance.
W Polsce Grupa Europ Assistance jest reprezentowana przez Europ Assistance Polska, obecną na rynku polskim od 1996 roku. Od tego czasu firma dynamicznie rozwija się, poszerzając swoją ofertę i systematycznie powiększając grono biznesowych partnerów (49 firm w 2006 roku) oraz liczbę obsługiwanych programów (116 aktywnych programów w 2006 roku).
Europ Assistance Polska jest również liderem w zakresie usług assistance dedykowanych klientom banków, wprowadzając na rynek polski innowacyjne usługi i rozwiązania. Na koniec 2006 roku firma obsługiwała 28 kontraktów bankassistance na rzecz 23 banków i instytucji finansowych. W końcu 2006 roku programy assistance i concierge obsługiwane przez Europ Assistance Polska wzbogacały ponadto 11 spośród 15 najbardziej prestiżowych kart kredytowych w Polsce.