Tajni agenci z firmy badawczej TNS OBOP skontrolowali w sierpniu 420 oddziałów, oceniając jakość obsługi, kontakt z klientem i procedury związane z prowadzeniem rachunku. „W konkurencji tradycyjnej wygrał Lukas Bank, uzyskując 282 punkty na 400 możliwych. Pokonał 20 rywali. Po drugiej stronie listy w roli czarnej owcy występuje Getin Bank. Zajął ostatnie miejsce. Jego hasło reklamowe brzmi: ‚Wystarczy wejść’. Okazuje się, że lepiej nie wchodzić.” – czytamy w „Newsweeku”.
„W części internetowej zwycięzców jest tak naprawdę trzech: Inteligo, mBank i MultiBank. Ale tytuł mistrza może być tylko jeden i ten przypada w udziale niekwestionowanemu liderowi, czyli bankowi Inteligo (296 pkt na 400). Jedynie w przypadku trzech […] zwycięzców można mówić o 100-proc. skuteczności w tej kategorii. U pozostałych już sam proces składania przez internet wniosku o otwarcie rachunku był przeszkodą dla klienta.” – czytamy dalej.
Ankieterzy sprawdzili, czy wygodnie obsługuje się strony www, ocenili dostępność operacji w sieci, jakość obsługi, np. przez telefonicznych konsultantów. Interesowały ich wyłącznie banki oferujące możliwość założenia konta bez wychodzenia z domu. Jest ich 12, w każdym przeprowadzone zostały 4 audyty.
Pełne wyniki rankingu w najnowszym „Newsweeku”.