Raiffeisen Polbank wprowadza nowy system bankowości internetowej R-Online. Klienci otrzymają nowoczesne i wygodne narzędzie do zarządzania swoimi finansami i realizacji operacji bankowych. Będą mogli korzystać z niego komfortowo z poziomu komputerów, smartfonów i tabletów, bo nowy R-Online automatycznie dopasuje się do urządzenia, na którym będzie obsługiwany.
Bank położył nacisk na wygodę klientów i prostotę obsługi, dlatego najczęściej wykorzystywane funkcje znajdują się tam, gdzie podpowiada intuicja i dostępne są przy minimalnej liczbie kliknięć. Wszystkie informacje w systemie prezentowane są w sposób przejrzysty i estetyczny, aby klient od razu otrzymywał potrzebne mu dane, bez tracenia czasu na ich poszukiwanie i zagłębianie się w kolejne poziomy menu. System daje również klientowi daleko idące możliwości personalizacji.
Można samemu wybrać, które informacje mają wyświetlać się na ekranie głównym i w jakiej kolejności, można je grupować, rozdzielać, przesuwać i zamieniać miejscami, można też zmieniać sposób wyświetlania szczegółów o poszczególnych produktach, co ma ogromne znaczenie szczególnie przy korzystaniu z serwisu na smartfonie. Z nowego R-Online będą mogli korzystać zarówno nowi, jak też obecni klienci banku. Nowi klienci, którzy składają wniosek o dostęp do kanałów elektronicznych, od razu będą korzystać z nowej bankowości.
Dotychczasowi klienci otrzymają możliwość przejścia do nowego systemu na przełomie lipca i sierpnia. Proces ten będzie bardzo prosty – zajmie kilka sekund i będzie go można dokonać w dowolnym momencie. Co ważne dla wygody klientów – login i hasło pozostaną bez zmian. Z końcem września wszyscy istniejący klienci będą już korzystali wyłącznie z nowego serwisu.
– Nowy R-Online to przede wszystkim najnowocześniejsza technologia i możliwość indywidualnej personalizacji. Postawiliśmy na RWD, czyli technologię, która umożliwia korzystanie z serwisu na dowolnym urządzeniu, tj. komputerze, tablecie czy smartfonie, automatycznie dostosowując go do wielkości ekranu. Na każdym z tych urządzeń klient ma do czynienia z tym samym serwisem: tymi samymi funkcjami, grafikami, tą samą logiką wykonywania poszczególnych transakcji – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Oferty Produktowej i Relacji z Klientami w Raiffeisen Polbanku.
Nowy serwis bazuje na architekturze oddzielnych aplikacji znanej również ze smartfonów, czyli mamy oddzielną miniaplikację do rachunków, lokat czy płatności. Taki układ upraszcza i skraca czas niezbędny do wykonania poszczególnych operacji. Dodając do tego możliwość dowolnej personalizacji tych aplikacji, ich wyboru, układu, tworzenia skrótów dla najczęstszych transakcji, tak aby wykonywać je jednym klikiem, otrzymujemy serwis, który każdy z klientów może skonfigurować w idealny dla siebie sposób, by korzystać z niego szybko i wygodnie. Ponadto w nowym serwisie będziemy oferować klientom zindywidualizowane oferty. Na początek będą to lokaty, a z czasem inne produkty, w tym kredytowe – dodaje Dymowski.
Po zalogowaniu do nowego R-Online klient zobaczy zupełnie odmieniony ekran główny. Na górnej belce znajdują się ikonki ustawień osobistych, technicznych i wiadomości oraz odnośnik do poradnika korzystania z nowego systemu. Pod nimi są odnośniki do informacji szczegółowych dotyczących rachunków, przelewów, kart, kredytów i lokat. Poniżej, w centralnej części, znajdują się najważniejsze informacje dotyczące stanu środków na głównym rachunku, ostatnio zrealizowanych operacji, terminów zapadających lokat oraz zbliżających się terminów spłaty kart lub kredytów. Uzupełniają ją słupki obrazujące zbiorcze wpływy i wydatki klienta w ciągu ostatnich 7, 30 90 lub 180 dni. Przedział czasowy tego zestawienia można określić samodzielnie. Całość tworzy praktyczne i dostępne od ręki centrum informacyjne o finansach klienta.
Część ekranu poniżej obszaru centralnego można skonfigurować indywidualnie, wyświetlając tam np. informacje o najistotniejszych dla nas produktach lub najczęściej wykorzystywanych funkcjach. Jest ona skonstruowana z wewnętrznych aplikacji, tzw. widżetów, które dotyczą konkretnych produktów i usług bankowych oraz aplikacji dodatkowych jak wiadomości, czy terminarz, który w formie przejrzystego kalendarza lub osi czasu pozwala zorientować się w mijających i nadchodzących płatnościach oraz innych ważnych zdarzeniach. Aplikacje te można dowolnie wstawiać, usuwać, przesuwać i pomniejszać ustawiając układ najbardziej wygodny dla użytkownika. Ważnym elementem funkcjonalnym widżetów produktowych jest możliwość szybkiego podglądu najważniejszych informacji bezpośrednio na widżecie, jak i szybko dostępne skróty do najważniejszych operacji pojawiające się po najechaniu kursorem na dany widżet.
Innym wygodnym rozwiązaniem jest możliwość skonfigurowania szybkiej płatności lub doładowania telefonu, które następnie będzie można błyskawicznie zrealizować wpisując jedynie kwotę przelewu/doładowania i potwierdzenia jednym kliknięciem. Takich skrótów można sobie utworzyć dowolną liczbę i praktycznie jednym kliknięciem wykonywać najczęstsze operacje bezpośrednio z ekranu głównego.
– Przenoszenie dotychczasowych klientów do nowego R-Online zakończymy we wrześniu. Login i hasło do logowania się nie zmieniają, nie ma potrzeby weryfikacji żadnych danych, żadnej zdalnej aktywacji systemu, czy wysyłania jakichkolwiek dodatkowych SMS-ów zatwierdzających. Chcę to podkreślić, bo rozmaitego typu przestępcy chętnie korzystają z takich sytuacji. Wysyłają do klientów podszywające się pod bank maile czy SMS-y i wyłudzają dane. Należy więc zachować ostrożność. Wszystkie podejrzane maile, np. z linkiem do logowania w systemie i prośbą o podanie loginu i hasła, należy usuwać. Bank nigdy nie prosi mailowo czy SMS-owo o podawanie danych do logowania, nie wysyła do klientów linków do stron i nie prosi o weryfikację zdalną w systemach – podkreśla Przemysław Ćwikła, Dyrektor ds. Sprzedaży Cyfrowej w Raiffeisen Polbanku.
Poprzedni system bankowości elektronicznej Raiffeisen Polbanku został stworzony w technologii Flash, która nie jest już rozwijana. Nowe rozwiązanie zostało opracowane w technologii RWD, która pozwala automatycznie dopasować się do ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Niedługo bank planuje również odświeżenie strony internetowej oraz wdrożyć nowe podejście do aplikacji mobilnej.